Lorenzo számára nem ismeretlen az autózás világa sem, korábban kipróbált egy GP2-es autót, indult a Bajnokok tornáján, és vezetett GT3-as Ferrarit is, de a Mercedesszel megtett körei előtt egyéb, gyors versenyautókkal is pályára kellett lépnie, hogy jobban megismerje Silverstone jellegzetességeit. Lorenzo lelkesen nyilatkozott a teszt után.
Csodás nap volt. Nagyon elégedett vagyok az utolsó etapban elért köridőmmel. A mérnökök azt mondják, hogy az eredményeim nagyon versenyképesek voltak”
„Az autó nagyon simán megy, sokkal izgágábbra és nehezebbre számítottam, de minden nagyon rendben volt: a kormányzás, az erőforrás, minden. Könnyű volt vezetni, a kanyarokban tényleg nagyon gyors, szinte valószerűtlen. Az első körben még megérezni az erejét, de utána hozzá lehet szokni. Hasonló egy MotoGP-s motorhoz, de a kanyarokban egy más világot képvisel, a csúcspontnál körülbelül 40 km/órával gyorsabb.”
Az is meglepett, hogy milyen későn lehet fékezni, és őrületes, hogy mekkora tapadás segíti az autót padlógázon, a gyors kanyarokban.”
A tesztet hónapok óta szervezték az érintettek, de a versenyző és a csapat sűrű programja miatt nehezen találtak olyan időpontot, amely mindkét félnek megfelelt. Az ilyen alkalmak nem gyakoriak, de nem is példátlanok: korábban Valentino Rossi is vezetett F1-es Ferrarit, sőt „közös” világbajnoka is van a két sportágnak John Surtees révén, aki négyszer nyert vb-t 500 köbcentiméteres motorokkal, majd 1964-ben győzött az F1-ben is.