Jövőre csak régi Ferrari motorokkal folytatja a Sauber

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Marcus Ericsson, Sauber F1 Team, Malajziai Nagydíj
Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel rejoins the track, after slipping off the track, whilst Sauber F1 Team's Swedish driver Marcus Ericsson goes into the pit lane during the third practice session of the Formula One Malaysian Grand Prix in Sepang on October 1, 2016. / AFP PHOTO / MANAN VATSYAYANA
Vágólapra másolva!
A csapatfőnökük meg is indokolta, hogy ez nekik miért jó. Nem aggódik, hogy a Toro Rosso sorsára jutnak, pedig jövőre felgyorsulhat a motorfejlesztés üteme.

Jövőre sem lesz egyenlőség a Ferrari motorok terén a mezőnyben, mivel a Manor tavalyi, és a Toro Rosso idei példáját követve 2017-ben a Sauber fog lejárt szavatosságú erőforrásokat használni. Úgy döntöttek, hogy a teljes szezont a 2016-os Ferrari motorral teljesítik. Az Auto Motor und Sport értesülését Monisha Kaltenborn is megerősítette.

„Már egy ideje meghoztuk a döntést, amikor még a szabályok nem voltak teljesen tisztázottak. Stratégiai szempontból akkor úgy határoztunk, hogy a karosszéria fejlesztésére akarjuk fordítani a dologi erőforrásainkat, és bizonyos szempontból érintetlenül hagyjuk a motort érintő információkat úgy, ahogy már ismertek előttünk. Ezt már azelőtt elhatároztuk, hogy véglegesítették volna a szabályokat – foglalta össze a csapatfőnök.

Jövőre eltörlik a zsetonrendszert, így a Sauber még jobban lemaradhat, mint az idén a Toro Rosso Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

Kaltenborn tehát azzal érvel, hogy könnyebben fejleszthetik az autójukat egy olyan erőforrás köré, amelynek paramétereit már most is ismerik ahelyett, hogy várnának a Ferrari 2017-es változatára. Valószínűnek tűnik, hogy a nemrég eladott csapat ezzel inkább spórolni próbál, de

Kaltenborn tagadta, hogy anyagi megfontolás áll a döntésük hátterében.

„A motor nyilvánvalóan nem fog fejlesztéseket kapni, de a mi szempontunkból ez a helyes lépés, mert bármilyen hátrányt is szenvedünk ezen a téren, a csapat megerősítésével kompenzálni tudjuk azt a karosszéria oldalán – jelentette ki, és hozzátette, tanulmányozták a Toro Rosso idei helyzetét.

A Toro Rosso akkor menekült el a Renault-tól, amikor a francia gyártó mélyponton volt, de a lejárt szavatosságú Ferrari motorok nem váltak be Forrás: Farkas Péter - Origo

Az olasz istálló a motorfejlesztés hiánya miatt visszaesett a középmezőnybe, és 2017-től visszamenekül tavalyi motorszállítójához, a Renault-hoz, mert már a Honda is megelőzte őket.

tényleg a karosszéria fejlesztésére akarunk összpontosítani. A mérnökeink meggyőződése, hogy képesek lesznek ellensúlyozni az erőforrás terén jelentkező hátrányunkat az autó révén.”

Kérdésre válaszolva Kaltenborn elmondta, nyitott szemmel járnak, és azt sem zárta ki, hogy később a Honda erőforrására váltanak. A japán gyártó várhatóan 2018-tól lesz képes egy további csapatot kiszolgálni a McLaren mellett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!