Massa versenyét csak a Safety Car menthette volna meg

Forma-1, Felipe Massa, Williams Martini Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Malajziai Nagydíj
Scuderia Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) damages his steering after clipping Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg (C) as Williams Martini Racing's Brazilian driver Felipe Massa drives pass during the start of the Formula One Malaysian Grand Prix in Sepang on October 2, 2016. / AFP PHOTO / MANAN VATSYAYANA
Vágólapra másolva!
A Williams versenyzőjét még az ág is húzta a Malajziai Nagydíjon, de csapata legalább Bottas sikerének örülhetett. Fegyelmezett taktikával csökkentették hátrányukat a Force India mögött.

Felemásan alakult a Williams szereplése a Malajziai Nagydíjon, ahol a 10. rajtkockát megszerző Felipe Massa kénytelen volt a bokszutcából kezdeni a futamot, mert a gázpedál hibája miatt az autója nem tudott elindulni a felvezető körre. Massa a rajtbaleset utáni virtuális Safety Car fázis alatt átváltott a kemény keverékű gumikra, de ezzel sem tudta kompenzálni a lemaradását, mert nemsokára ismét kereket kellett cserélnie lassú defekt miatt.

„Talán összeszedtem valami törmeléket a pályán. A versenyemnek viszont teljesen lőttek, csak egy Safety Car fázis segíthetett volna, de nem így alakult. Kár érte, mert Valtteri (Bottas) remek munkát végzett, és nagyszerű lett volna, ha mindkét autónk pontokat szerez, de nem így történt” – foglalta össze a verseny eseményeit Massa.

Massa (balra) próbál túljutni a rajtbaleset gócpontján, meglepetésre nem ekkor kapott defektet - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

„Legalább Valtterivel megmutathattuk, hogy csapatként mire vagyunk képesek, miután szombaton szerintem nem aknáztuk ki az autóban rejlő lehetőségeket” – utalt Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke Bottas váratlan kiesésére a Q2-ben.

Smedley szerint papíron kockázatosnak tűnt, hogy Bottas csupán egyszer, a 28. körben állt ki kereket cserélni.

A 11. helyről szabadon választhatott abroncsot a futam elejére, ezért mellőzhette a lágy gumikat, és a közepesek után felrakathatta a keményeket az autójára. Ez, és a szemfüles versenyzése a rajt utáni káoszban lehetővé tette, hogy az élmezőny mögött, de a nagy rivális Sergio Pérez megelőzve az 5. helyen érjen célba.

Bottas működőképessé tette a rizikós stratégiát - kattintásra galéria nyílik! Forrás: AFP/Pedro Ugarte

„Szerintem remek napunk volt. Mindenképpen kihoztuk a legtöbbet a mai lehetőségeinkből. A rajt jól sikerült, a kitalált stratégiánkat is meg tudtuk valósítani, és ez kulcsfontosságúnak bizonyult a Force India legyőzéséhez.

A Williamshez kapcsolódó hír, hogy fejlesztőpilótájuk, Lance Stroll megszerezte az F3-as Európa-bajnokság 1. helyét az összetettben, így minden akadály elhárult az esetleges F1-es szerepvállalása elől. Stroll valószínűleg jövőre Bottas csapattársa lesz, nemrég a Hungaroringen is tesztelt egy jelzés nélküli 2014-es Williamst.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!