A tavalyi arcpirító szereplés után a McLaren Honda az idén már felzárkózott a középmezőnyhöz, és Fernando Alonso szerint nemsokára már a Ferrarit is célba vehetik. A japánok sportprogramjának irányítását az év elején vette át Juszuke Haszegawa, és a Motorsport.com-nak elárulta, az első néhány futam után taktikát váltottak, részben ennek is köszönhető az erőforrás fejlődése.
„A téli teszteken úgy gondoltuk, hogy az autónk teljesítménye elég lehet a pontszerzéshez, úgyhogy csak marginális gyorsulást értünk el, mert a megbízhatóság volt előtérben. A Kínai Nagydíjat viszont mindenki befejezte, mi pedig csak a 12-13. helyen értünk célba. Ekkor rájöttünk, hogy ez nem ér semmit, és kockáztatnunk kell. Oroszországtól magasabb teljesítményre kapcsoltunk, de ennek közvetlen következménye lett néhány meghibásodás.”
Haszegawa szerint ugyanez történt Spában és Monzában, ahol új erőforrás-változatot vetettek be, de nem volt elég idejük tesztelni. Elfogadja viszont, hogy kockáztatniuk kell a fejlődés érdekében, és nem tartja különlegesnek a Honda idei előrelépését.
Ez természetes, mert nagyon messziről indultunk, de sokkal gyorsabban kell felzárkóznunk, mint az összes többi csapatnak.
A teljesítmény javulásának üteme így persze gyorsabb. Ha viszont közelebb kerülünk a többiekhez, még nehezebbé válik majd, hogy egyáltalán folytatni tudjuk a közeledést hozzájuk.”
A japán szakember szerint tavaly a legnagyobb baj az volt, hogy a megbízhatatlanság miatt még tesztelni sem tudtak rendesen. A háttérben persze a műszaki problémák mellett a szervezeti felépítést is össze kellett hangolni, ami az eltérő japán és brit munkamódszerek miatt egyáltalán nem volt könnyű. A Honda mindent önerőből, saját kútfőből akar megoldani, de addig legalább már eljutottak, hogy a McLarentől hajlandók segítséget kérni.
„Szerintem javul a kapcsolatunk, de ez természetes, hiszen már a második évben járunk, és azért is, mert elkezdtük használni néhány technológiájukat” – mondta. „A kommunikáció és az egyeztetések terén is szorosabban együttműködünk, szerintem ma már folyékonyan. Csapatként egyeztetünk, nincs határvonal a Honda és a McLaren között.”
Haszegawa korábban már utalt arra, hogy jövőre alaposan átépítik az erőforrást, de ezúttal megerősítette, hogy „teljesen újratervezik” azt, a kompakt kialakításhoz viszont próbálnak ragaszkodni.
„Mivel már nem lesznek zsetonok, teljesen újratervezhetjük a motort a szabályok keretein belül. Az égésteret és az elrendezést a nulláról kezdtük újra” – foglalta össze. „Az égéstér és maga a belső égésű motor jelenti majd a legnagyobb különbséget.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!