Ecclestone: A Mercedes segített a Ferrarinak

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj, Heineken
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 03: Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes AMG Petronas F1 Team (L) and Kimi Raikkonen of Finland and Scuderia Ferrari (R) drive during qualifying for the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza in Monza, Italy on September 03, 2016. Pier Marco Tacca / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A Forma-1 nagyura azt állítja, hogy technikai információkkal segítették a lemaradásban lévő csapatot, mert nekik sem állt érdekükben túl nagy előnnyel halmozni a győzelmeket.

Bernie Ecclestone-nak soha nem kellett a szomszédba mennie pár provokatív kijelentésért, és az elmúlt egy hétben újabb ellentmondásos állítással rukkolt elő: azt mondta,

a Mercedes a hibrid turbómotorok bevezetése után technikai információk átpasszolásával segítette felzárkózni a Ferrarit.

Ecclestone ezt a Toto Wolff-fal készült, a Formula1.com-on megjelent páros interjúban dobta be, és bár a Mercedes igazgatója cáfolta, hogy így történt, ő a Top Gear magazinban, Eddie Jordannek megismételte a kijelentést. „Szerintem szerették volna, ha a Ferrari egy kicsit versenyképesebb, a többieket le tudja győzni, a Ferrari pedig örömmel vette az információkat. Mert sokat kapott a Mercedestől...” – mondta.

A Mercedes besegített a Ferrarinak? Ecclestone kijelentését érdemes fenntartásokkal kezelni Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Pier Marco Tacca

Wolff nevetve válaszolt a vádra: „Bernie mindig azzal jön, hogy segítettük őket, csak nem eléggé! Természetesen nem tettük. Elvégre a siker az embereken múlik, nem? Ha jó embereid vannak, eredményes leszel.”

Ecclestone azonban nem hagyta magát ennyivel leszerelni, és ironizálva azzal vágott vissza, hogy „Toto szerint a Mercedes nem segített a Ferrarinak, tehát nyilván nem is tette. Mert ő az igazat mondja.

Jordan felvetésére, hogy szeret kellemetlenkedni, Ecclestone újabb kétértelmű választ adott. „Ha valaki azt mondaná, szeretem eloltani a tüzeket, én azt felelném, ez nem szeretet kérdése, de valóban eloltom őket, ha pedig nem ég egy tűz sem, hát csinálok, hogy legyen mit eloltani” – mondta.

A Ferrari egyébként 2014-ben tényleg jelentős lemaradásban kezdte a turbókorszakot, de 2015-re óriásit lépett előre a motorjával, az idén pedig összteljesítményben már nincs is sokkal a Mercedes mögött – igaz, az összes gyártó egyre közelebb kerül egymáshoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!