Vágólapra másolva!
Mindössze nyolc nap áll majd a csapatok rendelkezésére, hogy kipróbálják radikálisan új autóikat a 2017-es szezon előtt. Az idénynyitót a szokásosnál később rendezik.

Új korszak kezdődik az F1-es mezőny számára 2017-ben, mivel átfogó technikai szabályváltozások lépnek életbe, így az autók tervezését szinte a nulláról kellett teljesen újrakezdeni. A hajtáslánc kivételével gyakorlatilag minden megváltozik, az autók szélesebbek, az aerodinamikai és mechanikai tapadás terén is hatékonyabbak, nehezebbek, és várhatóan sokkal gyorsabbak lesznek az idei modelleknél.

A felkészülés ilyenkor a szokásosnál is nagyobb terheket ró a csapatokra, ezért nem meglepő, hogy az Autosport információi szerint csak igen későn, február végén kezdődnek majd az előszezoni tesztek. A költségek mérséklése érdekében viszont jövőre is szigorú tesztprogramot fognak követni a csapatok, így mindössze kétszer 4 napot tölthetnek el a pályákon 2017. február 27. és március 2. között, majd március 7-től 10-ig. A szaklap úgy tudja, a rendezésre Barcelona a legesélyesebb.

Jövőre már ilyen széles gumik lesznek az autókon Forrás: Ferrari

Az Autosport szerint a csapatok egyeztettek egy harmadik tesztről is, de ezt szükségtelennek tartották, gyaníthatóan azért, mert akkor korábban kellett volna pályára lépniük, így a gyártáshoz szükséges időszakot is figyelembe véve kevesebb idejük maradt volna a fejlesztésre. Március 10. után már biztosan nem rendeznek tesztet, mert

a szezon várhatóan 2017. március 26-án kezdődik az Ausztrál Nagydíjjal.

A Pirelli sportmenedzsere, Mario Isola Monzában elmondta, szeretnék, ha az egyik tesztet Jerezben bonyolítanák le, de ehhez újra kellene aszfaltozni a pályát, mert az kétszer olyan durván koptatja a gumikat, mint az F1 átlagos helyszínei. Isola leszögezte, hogy kevésnek tartják a nyolc előszezoni tesztnapot, és mindenképpen szeretnék, ha az időjárás kedvezne nekik, ebből a szempontból Jerez megfelelő lenne, de a burkolata sajnos nem reprezentatív.

Le Castellet (Paul Ricard) például nyilvánvalónak tűnhet, de januárban és februárban ott még néha havazik is. Barcelona is jó lenne, de februárban a körülmények nem ideálisak, és a hőmérsékletek sem emlékeztetnek a májusi futaméra” – magyarázta Isola. „A Közel-Kelet lehet alternatíva: Bahrein jó pálya, és Abu-Dzabiban is lehet tesztelni a lágy gumikat.”

Megint Barcelonába költözhet tesztelni az F1-es mezőny Forrás: NurPhoto/Jordi Galbany/NurPhoto/Jordi Galbany

A gumigyártó a „hivatalos” 2017-es tesztek előtt önálló gumiteszteket is végez a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull részvételével. Sebastian Vettel Spában elárulta, hogy ő mindenképpen visszaül az autóba a fioranói nyitónap után is, ezúttal Kimi Räikkönent követi szerdától Barcelonában, a Mercedes pedig bejelentette, hogy Pascal Wehrleinre bízzák a feladatot, de nem kizárt, hogy később az ő versenyzőiket is bevonják a munkába.

Nico Rosberg elmondta, érdeklik a fejlemények, de szerinte ő ráér akkor autóba ülni, amikor a gumik már kiforrottabbak lesznek.

„Ebben a pillanatban nem tervezzük, hogy (a versenyzők) tesztelnek” – nyilatkozta Monzában Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Pascalt állítjuk csatasorba, de talán az utolsó alkalommal, Abu-Dzabiban változik majd a helyzet.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!