Vágólapra másolva!
Tisztára, mint az 1970-es évek. A Pirelli kihasználja a nyári szünet előtti utolsó napokat, a Ferrari kétnapos tesztje után a Red Bull-lal is pályára léptek Mugellóban. Csütörtökön zárul a 2017-es gumik augusztusi próbálgatása.

Sebastian Vettel maratoni nyitónapja után még kedden a Haas versenyzője, egyben a Ferrari tesztpilótája, Esteban Gutiérrez folytatta a Pirelli 2017-es abroncsainak tesztelését. A négyszeres világbajnokhoz hasonlóan volt csapattársa, Gutiérrez is intermediate és esőgumikat próbálgatott a fellocsolt fioranói pályán. A mexikói az idén először ülhetett a Ferrari volánja mögé, ő is a módosított 2015-ös autót vezethette.

A Scuderia közleménye szerint Gutiérrez „visszajátszotta” a hétfői programot, összesen 165 kört tett meg, néhány installációs körtől eltekintve intermediate és esős abroncsokkal. Rajongói videófelvételek szerint az új gumik meglepetéssel is szolgáltak számára, mert legalább egyszer a bukótérből kellett visszakormányoznia az autót a pályára.

Gutiérrez tesztelt kedden Fioranóban Forrás: Ferrari

A Ferrari pilótái által teljesített két esős tesztnap után, szerdán a Red Bullra került sor a közeli Mugello pályáján, és egy nagy visszatérő kapott lehetőséget Sébastien Buemi személyében, aki két év után először ülhetett ismét F1-es autóba. A svájci pilóta egy módosított RB11-est kapott, de

a Ferrarival ellentétben a Red Bull a hátsó szárny méretét nem változtatta meg.

Buemi szintén a 2017-es abroncsok prototípusait tesztelte, őt viszont minta nélküli slickek próbálgatásával bízták meg. Összesen 82 kört tett meg az 5245 méteres pályán, azaz több mint egy versenytávot levezetett az új keverékekből készített, új szerkezetű, széles gumikkal szerelt autójával.

Buemi csütörtökön is folytatja a munkát Mugellóban, a nyári szünet előtti utolsó tesztnapon.

A Pirelli három csapat, a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes részvételével összesen tíz tesztet teljesít az év végéig

a 2017-es szezonra való felkészülés érdekében. Ez azért különösen fontos, mert slickek esetén jövőre 305 mm szélességű gumikat kell előre, és 405 mm-es abroncsokat kell hátra szerelni, ráadásul a kerekeknek nagyobb terhelést kell majd elviselniük a továbbfejlesztett autóktól.

A mugellói tesztnapok után hosszabb szünet következik, legközelebb szeptember 6-án és 7-én próbálgatják az abroncsokat a csapatok. Egyszerre két helyszínen bőgnek majd fel a motorok, Barcelonában két napig a Ferrari, Paul Ricardon pedig három napig a Mercedes csapat nyüstöli a slick gumikat. A gyártó az összes többi istállóval megosztja a begyűjtött adatokat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!