Massa autója menthetetlen volt

Forma-1, Felipe Massa, Williams Martini Racing, Német Nagydíj
Williams Martini Racing's Brazilian driver Felipe Massa stands at a pit stop at the Hockenheim circuit, southern Germany, on July 31, 2016 during the Formula One Grand Prix of Germany. Der deutsche Formel-1-Pilot Nico Rosberg von Mercedes AMG Petronas beim Boxenstopp am 31.07.2016 beim Großen Preis von Deutschland auf dem Hockenheimring in Hockenheim (Baden-Württemberg). Foto: Uli Deck/dpa / AFP PHOTO / POOL / Uli Deck
Vágólapra másolva!
A Williams szerint nem volt más választásuk, mint visszaléptetni Massa autóját, miután a fél verseny alatt nem tudtak rájönni, hogy mi romlott el a rajtbaleset során. Bottas taktikáját elszúrták.

Már az edzések után sem néztek ki nagy sikerek a Williams csapat számára a Német Nagydíjon, de a futamon még rosszabbra fordult a sorsuk. Felipe Massa autójának Jolyon Palmer már a rajtnál nekiment, így a brazil versenyző elhúzódó agóniában teljesített 36 kört, mielőtt feladta a versenyt.

„Próbáltuk megérteni, hogy mi a gond, miközben Felipe tempója teljesen leromlott, és panaszkodott az autóra” – nyilatkozta Rob Smedley, a Williams vezető versenymérnöke. „Nem maradt alternatívánk az autó visszaléptetése mellett, mert már a mezőny végén volt, és küszködött.”

Massa autóját felesleges volt tovább nyúzni - még több kép a galériában! Forrás: AFP/Uli Deck

Massa „vezethetetlennek” nevezte az autóját, de a 36. körig megpróbált kezdeni vele valamit, akkor viszont a csapat végleg kihívta a bokszba. „Nagyon küszködtem. A tempóm egyszerűen túl lassú volt, és eljutottam egy olyan pontra, ahol már jobb volt kiesni, mint folytatni” – nyilatkozta Massa, és úgy vélte, a probléma biztosan abból adódott, hogy ellenfele eltalálta a jobb hátsó kerekét.

A Williams színeiben így Valtteri Bottas maradt egyedül esélyes a pontszerzésre, de neki is csak a 9. hely jutott, ami kettővel rosszabb a rajtpozíciójánál. „Minden oké volt, amíg a Force India nem vágott elénk” – mondta.

„Háromszor álltak ki, mi megpróbáltuk kettővel. A gumik terén valamit mindenképpen elszámoltunk” – magyarázta a finn, aki a 33. körben állt ki másodszor kereket cserélni, így 34 körös etapot kellett teljesítenie. A táv végén a 8. helyet is elvesztette Sergio Pérezzel szemben.

„Valtterivel egy olyan stratégiát próbáltunk meg, ami egyáltalán nem vált be” – ismerte el Smedley. „Rossz taktikát követtünk a versenyen, és ebből tanulnunk kell. Csapatként a legtöbbször jól dolgozunk, de ma nem így történt. Azt gondoltuk, hogy a gumik kibírják a végéig, de nem így alakult, és sajnos a 9. hely volt a legjobb, amit elérhettünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!