A Force Indiától féltheti a helyét a Williams

Forma-1, Európa Nagydíj, Sergio Pérez, Force India
Sahara Force India F1 Team's Mexican driver Sergio Perez steers his car at the Baku City Circuit, on June 19, 2016 in Baku, during the European Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A Magyar Nagydíj előtt csak 19 pont választja el egymástól a két csapatot. Ez a Force India szerint nem behozhatatlan, de meg kell érteniük, Silverstone-ban miért bántak sokkal jobban a gumikkal, mint a Red Bull Ringen.

A Force India az elmúlt három futamon 20 pontot hozott a Williamsen, és már ennél is kevesebbel, 19-vel van lemaradva tőle a konstruktőri összetettben, miközben még több, mint a szezon fele, tizenegy forduló hátra van. Ezért a csapat főnöke, Vijay Mallya azt tűzte ki célul, hogy elcsenjék a 4. helyet a grove-i istállótól. A Force India 14 ponttal gazdagodott Silverstone-ban – többel, mint korábban bármikor a hazai versenyén.

– mondta az istálló hungaroringi előzetesében Mallya arra célozva, hogy az egyik autójuk sem jutott be a Q3-ba, aztán a versenyről mindkettő kiesett műszaki problémák miatt. „Az idén ennél csak jobb lehet. A Hungaroring kanyargós vonalvezetése pont az ellenkezője a silverstone-inak, ezért kíváncsian várjuk, hogyan fogunk szerepelni rajta. Keményen igyekeztünk, hogy javítsunk az autónkon a lassú és közepes tempójú kanyarokban, ezért most remélhetőleg jó formában leszünk."

A Force India célba vette a Williamst Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Miután a Red Bull Ringen hamar kinyírta a gumijait, a Force India Silverstone-ban részben visszatért a régi felfüggesztéséhez, hátha az új fejlesztései okozták a problémát. A csapat ügyvezető igazgatója, Otmar Szafnauer szerint ki kell deríteniük, hogy a Brit Nagydíjon ennek köszönhetően mentek-e jobban, ami nem egyszerű feladat, mert teljesen mások voltak a hőmérsékleti viszonyok is.

„Ez gondolkodásra késztetett minket" – nyilatkozta a Motorsport.com-nak. „Ironikus, hogy a kudarcok mennyivel jobban gondolkodóba ejtenek, mint a sikerek. Mindkét alkalommal nagyon mélyen és részletekbe menően kellett elemeznünk a történteket."

„Még Silverstone után is, ahol egy 6. és egy 7. helyet szereztünk, bele kellett ásnunk magunkat az adatokba, hogy kiderítsük, milyen tényezők befolyásolták a gumik viselkedését, és megbizonyosodjunk róla, hogy nemcsak mázlink volt."

Nico Hülkenberg biztatónak tartja, hogy a Force India Silverstone-ban jól ment, sőt erőből legyőztek több gyors autót is, bár szerinte még előrébb végezhettek volna, ha a VSC-vel jobban jön ki nekik a lépés.

Szafnauer ugyanakkor elismerte, hogy a Williamst nem lesz könnyű kiszorítaniuk a konstruktőri 4. helyről.

„Nekik is gyors az autójuk, amikor elkapják a fonalat, és ezt gyakran megteszik, ráadásul két jó versenyzőjük van, akik mögött erős szakmai stáb áll" – mutatott rá. „De célokat akkor is ki kell tűzni, aztán meg kell próbálni elérni őket."

A Force India már tavaly is történetének legjobb eredményét érte el, amikor 5. lett a csapatok között.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!