Vágólapra másolva!
Nem vágyik a visszatérésre, de tanácsadóként talán hajlandó lenne újra egykori csapatának dolgozni.

Mivel a Kanadai Nagydíj óta úgy tűnik, a Ferrari kezd nemcsak a Mercedes, hanem a Red Bull mögött is lemaradni a fegyverkezési versenyben, a maranellói istálló elnöke, Sergio Marchionne – aki az idén minimum győzelmeket várt – a tettek mezejére lépett. Elutazott a Ferrari főhadiszállására, hogy az alacsonyabb beosztásban dolgozó alkalmazottakat is megkérdezze, mennyire bíznak meg a feletteseikben, illetve abban, hogy képesek visszavezetni a csapatot a csúcsra.

Brawnnak óriási szerepe volt Schumacher összes vb-címében Forrás: AFP

A Motorsport.com úgy tudja, az átvilágítás hatására a Ferrari újra felvette a kapcsolatot Ross Brawnnal, aki a 2000-es évek elején Jean Todttal és Rory Byrne-nel karöltve zsinórban öt világbajnoki címhez segítette Michael Schumachert. A legendás brit mérnök 2009-ben a saját nevével fémjelzett alakulatot is győzelemre vezette, majd eladta azt a Mercedesnek, és 2014 eleje óta hivatalosan is nyugdíjban van. Állítólag egyelőre nem mutatott hajlandóságot a visszatérésre, mert a Sky Sportsnak nemrég adott interjújában azt mondta, nem szeretné, ha megint minden idejét lekötné a Forma-1, félgőzzel pedig nem tudna dolgozni.

A Ferrari azonban most ismét megpróbálja meggyőzni, hogy Marchionne és a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene tanácsadójaként csatlakozzon hozzájuk,

de csak részmunkaidőben, anélkül, hogy el kellene utaznia az összes nagydíjra.

Amikor Brawn bő egy hete, a Brit Nagydíj hétvégéjén a nyilvánosság elé lépett, azt mondta, a Ferrarinak van esélye visszatérni a csúcsra, és különösen Sebastian Vettel, valamint a technikai igazgató, James Allison teljesítményét emelte ki. Úgy vélte, a nagy nyomás alatt versenyző istállónak nem szabad túlreagálnia a problémáit. „A mi időnkben nagyon sikeresen működött a rendszer. Jean Todt és Luca di Montezemolo egy búra alatt tartott minket, és ez lehetővé tette, hogy nyugodtan foglalkozzunk a mérnöki feladatainkkal" – emlékeztetett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!