Silverstone-ban zárult az F1 idei hivatalos tesztidőszaka, mivel az idényzáróig már csak a Pirelli gumitesztjei alkalmából lépnek pályára a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull autói. A két barcelonai edzésnap után a Brit Nagydíj helyszínén is két napot töltöttek a csapatok. Kedden Fernando Alonso, szerdán pedig rutinos ellenfele, Kimi Räikkönen bizonyult a leggyorsabbnak.
Räikkönen a délután során vette át a vezetést a megbízhatóan bemutatkozó Esteban Ocóntól, aki a Mercedes színeiben sokáig az élen állt, de a 2007-es világbajnok végül a saját időmérős körét is felülmúlta. Räikkönen elárulta, a Brit Nagydíjon látott küszködésük ellenére nem változtattak a mai napra kidolgozott tesztprogramjukon.
„Mindenféle dolgot kipróbálunk, elég normális tesztmunkát végzünk” – foglalta össze. „Nem csak itt volt problémánk az aerodinamikával, ez általános gyengeségünk, és ezen a pályán e téren jó teljesítményre lett volna szükség. A következő verseny Magyarországon lesz, az a pálya mindenképpen jobban fekszik az autónknak. Vajon ez elég lesz a győzelemhez? Majd meglátjuk.”
A Mercedes színeiben bemutatkozó Ocón a keddi naphoz hasonlóan szerdán is a 2. leggyorsabb volt, ezúttal fél másodpercet kapott a lágy gumikkal az élen végző Räikkönentől. A francia fiatal délelőtt még vezetett, majd a szerdán is megérkező eső miatt úgy tűnt, hogy ott is maradhat, de délutánra felszáradt a pálya, és Räikkönen az utolsó óra elején átvette az 1. helyet.
Nem sokkal maradt le a maratoni távot futó Ocón mögött honfitársa, Pierre Gasly, akinek ezúttal több szerencséje volt a Red Bull volánja mögött, mint tegnap. A Force Indiánál vendégeskedő Nyikita Mazepin volt Räikkönenhez képest az utolsó pilóta, aki 1 másodpercen belül tudott maradni, a McLarenhez visszatérő Stoffel Vandoorne már a bűvös határon túl volt.
„Rengeteg teendőnk volt az aerodinamika terén a délelőtt, ez versenyzőként az első két óra során nem volt túl izgalmas, de utána volt néhány hosszabb etap, és az autó új rendszereit is kipróbáltam” – mondta Vandoorne. „Az autó eléggé más érzetet kelt, Barcelona óta jobb lett. Amikor beülök, rögtön pozitív érzést ad. Az mindig jó, ha az ember rögtön nyomhatja a pedált. Kezd összeállni.”
A Bahreinben pontot szerző Vandoorne mögött Valtteri Bottas következett a Williamsszel, ők ismét a 2017-es leszorítóerőt próbálták szimulálni a retrós, és amúgy szabályellenes, tehát csak teszteken használható „kétlépcsős” hátsó szárnyukkal. Mozgalmas napja volt a Haasnál a fiatal GP3-as Santino Ferruccinak, aki az ellenfelek többségéhez hasonlóan átlépte a 100 körös futásteljesítményt, és megelőzte Jolyon Palmert, aToro Rosso újonc tesztpilótáját, Sérgio Sette Camarát, és Jordan Kinget.
A Renault új aerodinamikai elemeket, és alaposan átalakított futóművet is kipróbált az ebédidő után annak érdekében, hogy kimozduljanak a mezőny három legrosszabb csapata közül. „Mindig készülünk apróságokkal, de nálunk most a futómű van a fókuszban” – mondta Palmer. „Délelőtt mást próbáltunk ki, mint amit a futamon használtunk, majd visszaállítottuk, majd meglátjuk, mi lesz.”
A köridőtáblázatot a 2014-es Mercedest vezető Pascal Wehrlein zárta, de a Pirelli megbízásából 128 kört megtett az idei gumikkal azonos méretű, viszont kísérleti keverékből készített abroncsokkal. A mai napja sokkal jobban alakult, miután tegnap rengeteg időt vesztett az eső miatt, amelyre a Pirelli nem készült speciális gumikkal.
A csapatok most a Hungaroring felé veszik az útjukat, a jövő heti Magyar Nagydíj után egy héttel következik a Német Nagydíj, majd a mezőny nagy része nyaralni megy, de a Pirelli augusztus elején is gumiteszteket végez majd a Ferrari és a Red Bull részvételével.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!