Vágólapra másolva!
A szokásos eredményre jutottak, nem tudják, miért robbant fel a Ferrarira szerelt szuperlágy abroncs, de nem a gumi a hibás.

Defekttel ért véget Sebastian Vettel versenye az Osztrák Nagydíj 27. körében. A Ferrari pilótája a 9. helyről rajtol szuperlágy abroncsokkal, és elnyújtott etapjának köszönhetően az élen haladt, amikor rojtosra kopott jobb hátsó abroncsa felmondta a szolgálatot a célegyenesben. A csapat értetlenül állt a hiba előtt, és a Pirelli sem jutott kézzelfogható magyarázatra.

„A kérdéses gumi néhány megmaradt részét és a versenyen használt más abroncsokat megvizsgálva nem találtunk anyagfáradásra vagy más strukturális meghibásodásra utaló jelet” – áll a Pirelli közleményében. „Ebből következően a problémát törmelék okozhatta, ami a gumi felrobbanásához vezetett.”

Ebből próbáltak rájönni, hogy miért ment tönkre, nem sikerült Forrás: AFP/Expa/Dominik Angerer

Vettel valószínűleg nem lesz felhőtlenül boldog az eredmény miatt, mert már a tavalyi Belga Nagydíjának véget vető defekt után is „baromságnak” nevezte, hogy a Pirelli mindig más tényezőt okol a defektek kialakulása miatt, de az abroncsokon mégsem változtatnak érdemben. Kirohanása után azonban Bernie Ecclestone megtiltotta, hogy a versenyzők nyilvánosan szidják a gumikat.

A Pirelli akkor úgy reagált, hogy minimális keréknyomás-értékeket írt elő a csapatoknak, így most a versenyzők azért panaszkodnak, mert a kívánatosnál jóval magasabb nyomású gumikkal kell versenyezniük. A gyártó szerint erre azért van szükség, mert több csapat is trükközik, és túlságosan agresszív gumitaktikát választanak, és a szabály életbe léptetése óta is keresik a kiskapukat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!