Vágólapra másolva!
Túl kockázatos lett volna, ha megpróbálja teljesíteni az utolsó 6 kört. A Williams nem tudta kiismerni a gumik viselkedését Ausztriában.

A Williams az elvárásaihoz képest gyengén szerepelt az Osztrák Nagydíjon, csupán Valtteri Bottas 9. helyének köszönhetően szerzetek 2 pontot a versenyen. Sokáig úgy tűnt, a bokszutcából induló Felipe Massa is a pontszerzők között végezhet, de néhány körrel a leintés előtt feladta a versenyt.

A brazil Williamsének első szárnyán még a futam elején fedeztek fel sérülést, és az alkatrész cseréje miatt nem állhatott fel a rajtrácsra. A verseny ettől függetlenül jól indult számára. „Sokat csatáztam, és az első körtől kezdve lépkedtem előre, és a verseny legnagyobb részében nagyon jó volt a tempóm" – mondta. „Sajnos később egy defekt miatt ki kellett állnom egy nem tervezett kerékcserére."

Massa többször is pórul járt vasárnap Forrás: AFP

Massa végül azért állt ki végleg a bokszba, mert veszélyes mértékben felforrósodtak a fékjei. „Végig igyekezett kímélni a fékjeit, de amikor (Esteban) Gutiérrez mögött haladt, hihetetlenül megnőtt a hőmérsékletük" – árulta el a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley. „Sajnos be kellett hívnunk a garázsba, ez volt az egyetlen biztonságos megoldás. A futam előtt az első szárny cseréjénél is a biztonság volt a fő szempont."

Szemcsésedtek a gumik

Bottas csalódott volt a 9. helye miatt, szerinte az abroncsokat nem tudták rendesen működésre bírni az újraaszfaltozott spielbergi pályán. „Egyértelműen több pontra számítottunk ma. A legnagyobb problémát az okozta, hogy nem tudtunk rendesen bánni a gumikkal, és hamar elhasználódtak" – nyilatkozta a finn. „A silverstone-i verseny előtt meg értenünk, mi volt a baj, mert ott is hasonló hőmérsékletekre számíthatunk. Csalódott vagyunk, tanulnunk kell a mai napból."

Smedley is egyetértett azzal, hogy a következő napokban az abroncsok működését kell alaposan kielemezniük. „Valtteri autóján szemcsésedtek a gumik, ezért nem volt képes jobb tempót futni, pedig az autónk alapvetően egész jól működött" – magyarázta. „Sajnos nem sikerült teljesen megértenünk, hogyan viselkednek a gumik az új aszfalton."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!