Nico Hülkenberg Lewis Hamilton mellől, az első sorból vághat neki az Osztrák Nagydíjnak, miután remekül alkalmazkodott a változó körülményekhez az időmérő utolsó etapjában. A Q3-ban a 3. leggyorsabb köridőt sikerült megfutnia, de egy hellyel előrébb lépett Nico Rosberg büntetése miatt.
Spielbergben a Q2 végén eleredt az eső, de a Q3 kezdetére már a nap is kisütött, és rohamos ütemben száradt fel a pálya. Hülkenberg az elsők között váltott slick gumikra, és többször is az élre állt, de végül a két Mercedes gyorsabb kört futott nála. Hülkenberg elmondta, az utolsó percekben
eszébe jutott a 2010-es Brazil Nagydíj időmérője,
ahol hasonló körülmények között, újoncként pole pozíciót szerzett a Williamsszel.
„Nagyon jól éreztem magam az autómban, és őszintén szólva még ennél is kicsit jobb eredményre számítottam" – mondta az időmérő után. „Persze nem voltam csalódott, amikor közölték, hogy 3. lettem. A csapat nagyszerű munkát végzett, nem volt könnyű eldönteni, mikor érdemes kihajtani a pályára. Az időzítés nagyon fontos volt, de az autóm is remekül működött, ezért nagyon jó helyzetből kezdem a holnapi futamot."
Hülkenberg 2016-os idénye nehezen indult, de az előző három futam mindegyikén pontot szerzett. Kiugró eredményt azonban eddig csak a csapattársának, Sergio Péreznek sikerült elérnie, aki az idén már kétszer is dobogóra állhatott, míg Hülkenbergnek ez az F1-es pályafutása alatt még egyszer sem sikerült. Az időmérő után nem akart találgatni a vasárnapi esélyeivel kapcsolatban, inkább óvatosan nyilatkozott.
„Holnap igyekszünk mindent kihozni magunkból, de egyelőre nem gondolok a versenyre. A következő órákban, ma este és holnap délelőtt úgyis erre koncentrálunk majd" – mondta. „Az biztos, hogy
az autónk rengeteget javult Barcelona óta,
azóta sok pontot szereztünk, és dobogós helyeink is voltak. Jó formában vagyunk, ezt megpróbáljuk holnap is fenntartani, és újabb eredményes vasárnapot szeretnénk zárni."
A német 2. rajthelye egy ideig veszélyben volt, mert a Q1 végén úgy javított a köridején, hogy Carlos Sainz leparkolt autója miatt sárga zászlókat lengettek, ezért a sportfelügyelők vizsgálatot indítottak ellene.
Végül úgy ítélték meg, elegendő mértékben lelassított az érintett szakaszon,
ezért megtarthatja a helyezését. „Elvettem a gázról a lábam, és időt vesztettem. Új gumik voltak az autómon, és a pálya is folyamatosan javult, ezért tudtam faragni az időmből, de a sárga zászlók nélkül még gyorsabb lehettem volna" – magyarázta Hülkenberg még a döntés előtt. Jolyon Palmer, Felipe Nasr és Rio Haryanto rosszabbul járt, ők nem lassítottak eléggé, ezért 3 rajthelyes büntetést kaptak.
Pérez ezúttal nem örülhetett, a Q2-ben ugyanis pályára sem tudott hajtani, miután az első etapban az ő felfüggesztése is megsérült. „Éreztem, hogy valami baj van, de egyelőre nincsenek pontos információm" – magyarázta az incidens után. „Nem tudom biztosan, hogy a kerékvetők okozták-e, de ha igen, akkor valamit tenni kell."
Pérez szerint nem elég azt mondani a pilótáknak, hogy maradjanak távol a problémás rázókövektől, mert a körről körre tizedmásodpercekért harcoló versenyzők „úgysem hallgatnának" erre az utasításra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!