Vágólapra másolva!
Jolyon Palmer és Pascal Wehrlein is úgy véli, jobb eredményt érhettek volna el a bakui Q1-ben, ha a náluk sokkal gyorsabb versenyzők nem akadályozzák őket a hibáik miatt elővett sárga zászlókkal.

Nem könnyű a sereghajtók élete sem a Forma-1-ben, és bár általában sokkal lassabbak az élmezőnynél, néha az is előfordulhat, hogy a legjobbak akadályozzák a leggyengébbeket. A bakui időmérő utolsó helyét megszerző Jolyon Palmer szerint őt a Mercedes versenyzője, Lewis Hamilton hibái hátráltatták a Q1-ben.

„Elég bosszantó, hogy nyilvánvalóan megvan a tempója a Q1-ből való továbbjutásra, mégis kocsikázik tovább, és sárga zászlókat okoz, miközben mi a legjobbat próbáljuk kihozni annyi időből, amennyi nekünk jut” – kesergett a Renault pilótája.

Palmer nem örül, hogy Hamilton akkor is autókázott, amikor már nem kellett volna Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„A Q1-ben az élcsapatok csak lazítanak, olyan ez nekik, mint egy szabadedzés, de nekünk ennyiből áll az időmérő. Ha a négy körünk alatt kettőben sárga zászlót okoznak, az nekünk nagyon fáj. Ők még akkor is tovább jutnak, ha 1 másodperccel lassabbak a lehetségesnél” – magyarázta Palmer, aki úgy véli, a DRS-t is elég „hülyén” szabályozta a versenyirányítás az időmérő során.

„Ha sárga zászló van a 3-as kanyarban, akkor már az 1-es előtt sem lehet használni a DRS-t, pedig ott még nyilvánvalóan nincs veszély akkor, ha valaki a 3-as vagy a 4-es kanyarban kiment a bukótérbe” – mutatott rá. „Ezt mindenképpen meg kell fontolniuk. Csak egy érzékelési és aktiválási pont van, és néha a sárga zászlók sem tartanak sokáig, ha például valaki kicsúszik, megfordul, és megy tovább.”

Ez Pascal Wehrleinnek sem tetszett, mert úgy véli, a DRS hiányában tizedmásodperceket romlott a köridője. „Még a következő köröm is jobban sikerült, holott a gumik általában nem bírják két körön keresztül” – mondta. „Bejuthattam volna a Q2-be, de a DRS nélkül 20 km/órával lassabb vagyok. Végül is nem tehettem semmit ez ellen, nem akarok panaszkodni.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!