Vágólapra másolva!
Tárgyalni kezdtek az FIA-val, mert nem tetszik nekik, hogy az FIA arra kötelezné a Hondát, hogy további csapatokat lássanak el motorokkal. Nem világos, hogy kinek kellene a japán erőforrás.

Mivel tavaly a Red Bull majdnem motor nélkül maradt, az FIA szabállyal kötelezné a gyártókat, hogy szükség esetén adjanak erőforrást a beszállítót kereső résztvevőknek. A McLaren már korábban jelezte, egyelőre nem akarják, hogy a Honda másoknak is motorokat adjon, és a japán gyártó is elismerte, arról egyeztetnek az FIA-val, hogy ne legyen kötelező érvényű az előírás.

„Természetes, hogy (a McLaren) nem akarja, hogy megosszuk a figyelmünket köztük, és más csapatok között, és ezzel én is egyetértek” – nyilatkozta Juszuke Haszegawa, a Honda F1-es programjának vezetője az Autosportnak. „Nem akarják előnyhöz juttatni az ellenfeleiket, a Honda pedig nem akar kikényszerített kötelezettségeket vállalni. Ebből viszont szabály lett, és örömmel támogatjuk ezt az F1-es kezdeményezést.”

Egy ideig még csak a McLaren kap Honda motort Forrás: NurPhoto/Miquel Llop/NurPhoto/Miquel Llop

A Honda sajátos filozófiát követ a fejlesztések terén, hiszen nem hajlandók külső forrásból „megvenni” a sikeres motorfejlesztéshez szükséges szaktudást, inkább saját szakembereiket sarkallják arra, hogy megtalálják a sikerhez vezető utat. Ez egyben azt is jelentheti, hogy ha egyedi ötlettel az élre tudnak állni, akkor nehéz lesz lemásolni a megoldásaikat.

Valószínűleg Ron Dennis, a McLaren elnöke is ebben bízik, és ezért képviseli azt az álláspontot, hogy a Honda csak azután vállaljon másik csapatot, hogy a wokingi istállóval megnyerik a világbajnokságot. Dennis beosztottja, Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója elárulta, még nem zárultak le az egyeztetések a motorszállítók és az FIA között az ellátás részleteivel kapcsolatban.

Nem világos, hogy kinek kellene még a Honda motorja Forrás: DPPI media/Florent Gooden

„Nagyrészt egyetértünk, de vannak még záradékok, amelyekkel kapcsolatban folynak a tárgyalások. Kialakítottunk egy álláspontot. A Hondával közösen rengeteg befektetést teszünk a sportba, annak érdekében, hogy nemsokára legyen egy versenyképes negyedik erőforrás-beszállító. Ezért is tárgyalunk, és így fordulhat elő, hogy bizonyos pillanatokban eltérnek a véleményeink.”

A vitatott szabályozás 2017-től lépne életbe, de jövőre aligha akarna bárki is a továbbra is gyengélkedő Honda erőforrásra váltani. A Mercedes 2020-ig biztosan ellátja a saját csapata mellett a Williamst, a Force Indiát és a Manort, a Renault a gyári istálló mellett szerződést kötött a Red Bull Racinggel és a Toro Rossóval, a Ferrari a Scuderia mellett a Haast és a Saubert szolgálja majd ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!