Nem elég fejlettek a Williams szimulációs eszközei

Forma-1, Valtteri Bottas, Williams, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt
BARCELONA -march 01- SPAIN: Valtteri Bottas and Williams, Kimi Raikkonen and Ferrari during the F1 tests in the Barcelona-Catalunya Circuit, on march 01, 2016. Photo: Joan Valls/Urbanandsport/Nuphoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Pat Symonds érdekes vallomást tett arról, hogy miért tűnnek szürkébbnek a bokszstratégiáik a többi élcsapaténál.

A Williamst az elmúlt években gyakran érte az a vád, hogy fantáziátlanul taktikáznak a versenyeken, csak a többieket másolják, ezért mindig mögöttük is járnak egy lépéssel. Ezt eddig leginkább azzal magyarázták, hogy magáncsapatként muszáj biztosra menniük, de a technikai igazgatójuk, Pat Symonds most elismerte: hiányoznak a kellően fejlett szimulációs eszközeik is.

Az F1-es csapatok játékelméleti módszerekkel, illetve a verseny alatt az aktuális helyzetből kiindulva folyamatosan futó,

valós idejű számítógépes stratégiai szimulációkkal igyekeznek belőni a kerékcseréig ideális időzítését,

de ezen a téren a Williams lemaradásban van. „Még mindig az építkezési fázisban tartunk, nem áll rendelkezésünkre minden eszköz, amelyhez máshol hozzászoktam a stratégia alakítása terén" – idézi az Autosport Symondsot. „Ez több mint két év itt töltött idő után furcsának tűnhet, de így van."

A Williams gyakran unalmasan taktikázik Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/Nurphoto/Joan Valls/Urbanandsport

„Nem lehet egyik napról a másikra a nulláról indulva kiépíteni ezeket a rendszereket, és sajnos párszor rossz irányba indultunk el, úgyhogy van némi hátrányunk" – tette hozzá. „A verseny előtti elemzéssel nincs baj, de a mások által használt valós idejű stratégiai eszközök nekünk még nincsenek meg."

Symonds szerint a Williams nem túl óvatos, csak egyszerűen a reálisan elérhető legjobb világbajnoki helyezésre kell koncentrálnia, ezért nem vállalhat az ésszerűnél nagyobb kockázatot. „Vannak helyzetek, amikor kevés a vesztenivalónk, és érdemes bevállalni ezt-azt, például a mezőny legelején vagy a legvégén" – magyarázta. „A legélvezetesebb stratégiáim jelentős részét akkor alkalmazhattam, amikor olyan helyzetben voltunk, hogy nem volt vesztenivalónk. Az ilyenekből jó móka sülhet ki."

Symonds arra viszont büszke, hogy

az év első három versenyén mindig a Williamsé lett a leggyorsabb kerékcsere,

holott tavaly gyakran hibáztak a bokszban a megszoruló kerékanyák miatt. „Teljesen át kellett terveznünk a kerékagyat" – árulta el. „Megragadtuk a lehetőséget arra is, hogy a művelet minden részletét alaposan kielemezzük, és most nagyon flottul megy. A színfalak mögött rengeteget tettünk ezért, külön edző dolgozik (a szerelőkkel)."

Ám miután tavaly és tavalyelőtt 3. lett a konstruktőri összetettben, a Williams jelenleg csak a 4. helyen áll, és Felipe Massa elismerte, hogy már nemcsak a Mercedes és a Ferrari, hanem a Red Bull is gyorsabb náluk. „Pályától függően egy kicsit közelebb kerülhetünk hozzájuk az időmérőn" – mondta a Globónak. „De tudjuk, hogy versenykörülmények között sokkal gyorsabb autójuk van."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!