Vágólapra másolva!
Sergio Marchionne átveheti a Ferrari ügyvezetői pozícióját is, és ezzel még nagyobb nyomás alá kerülhet az F1-es csapat, ami egyelőre nem hozza az elvárt eredményeket.

A Ferrari elmúlt két évtizedének legsötétebb évében, 2014-ben vette át a vállalat elnöki székét az FCA-konszernt és több egyéb vállalatot is vezető Sergio Marchionne. A kanadai-olasz üzletember reformok sorát indította el Maranellóban: lecserélte az F1-es csapat szinte teljes menedzsmentjét, és tőzsdére vitte az autógyártót, a héten pedig a Bloomberg szerint várhatóan a vállalat igazgatótanácsa is átalakul.

A tőzsdei szakportál szerint a jelenlegi ügyvezető, Amedeo Felisa nyugdíjba vonul, emellett egy másik pozíciót tölt majd be az igazgatótanácsban, az ügyvezetői teendőket pedig maga Marchionne veheti át. Ezzel új korszak kezdődhet az olasz autógyártónál, hiszen Marchionne híresen nagy nyomás alá helyezi munkatársait, és ő maga is hihetetlen munkabírású ember hírében áll.

Sergio Marchionne fokozhatja a nyomást az F1-es csapaton is Forrás: AFP/Andreas Solaro

Marchionne az általa átszervezett F1-es csapattól is kimagasló eredményeket vár 2016-ban. Még a szezon előtt leszögezte, hogy az idén a világbajnoki címért akar harcolni a Mercedes ellen, és már az első futamtól kezdve esélyesként akarta látni a Scuderia autóit. Ez egyelőre nem igazán jött össze, mivel az Ezüstnyilak mindkét pole pozíciót és győzelmet is behúzták, a Ferrarik pedig csupán 1-1 autóval értek célba az első futamon.

Maurizio Arrivabene viszont egyelőre nem aggódik.

„Az ilyen kijelentéseket helyesen kell értelmezni” – mondta a Welt am Sonntagnak. „Marchionne azt mondta, hogy első rajthelyet és győzelmet vár a Ferraritól Melbourne-ben, de szerintem nagyon közel voltunk a Mercedeshez és a győzelemhez” – magyarázkodott. „A dolog másik része meg az, hogy egy Ferrarihoz hasonló nagyvállalatnál teljesen normális, hogy nagy célokat tűznek ki. Számomra érthető, hogy a mérce a lehető legmagasabb.”

A Ferrari egyelőre csak lohol a Mercedes után Forrás: Mercedes

A Ferrari két futam alatt 50 pontos hátrányt szedett össze a konstruktőri pontversenyben, és Kimi Räikkönen lemaradása is 32 pontra rúg a listavezető Nico Rosberg mögött. Egykori versenyzőjük, Gerhard Berger az Auto Bildnek azt nyilatkozta, hogy „a Mercedes előnye a tavalyi év végén egyszerűen túl nagy volt, a Ferrari nem tudott ilyen gyorsan felzárkózni.”

A korábbi F1-es pilóta, David Coulthard is arra számít, hogy a Mercedes az idei világbajnokságot is megnyeri, de nem akkora fölénnyel, mint korábban.

„Nehéz lesz annyira elsöprően szerepelniük, szerintem a Ferrari a nyakukon lesz, de azt várom, hogy a Mercedes két versenyzője között dől majd el a világbajnoki csata” – nyilatkozta a Laureusnak. „A statisztikák azt mutatják, hogy minden versenyző világbajnok lesz, aki zsinórban öt futamot meg tud nyerni, kár lenne, ha Nico Rosberg megtörné ezt a sorozatot” – tette hozzá a Williams-Renault, a McLaren-Mercedes és a Red Bull korábbi pilótája.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!