BARCELONA -march 01- SPAIN: Valtteri Bottas and Williams, Kimi Raikkonen and Ferrari during the F1 tests in the Barcelona-Catalunya Circuit, on march 01, 2016. Photo: Joan Valls/Urbanandsport/Nuphoto -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Claire Williams viszont 2020 előtt erre nem lát esélyt, ezért nem aggodalmaskodik a helyzet miatt. Az F1-et „viszonylag egészséges” üzleti környezetnek tartja.
Nem tetszik a Williams helyettes csapatfőnökének, hogy az egyik leghíresebb ellenfelük, a Ferrari igen jelentős összegű bónuszkifizetést kap már pusztán azért, hogy beneveznek az F1-be. Az olaszok egyedüliként évi 70 millió dollárt kapnak a részvételért, és további 35 milliós konstruktőri bónusz is a markukat üti, miközben a Williams mindössze évi 10 milliós prémiumot kap.
Nem lenne azzal problémám, hogy a Ferrari történelmi bónuszt kap, de ne annyit, mint most.
Ha erre van szükség, és ez a kompromisszum ára, ám legyen” – nyilatkozta Claire Williams csapata üzleti eredményeinek publikálásakor. „Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrari belemenne abba, hogy ugyanakkora szeletet kapjon a pénzekből.”
A Ferrari a 2020-ig érvényes kereskedelmi szerződések megkötésekor alkudta ki magának a többletforrásokat, és bizonyos egyéb előjogokat is, például egyes szabályok kizárólagos megvétózásának lehetőségét. Claire Williams elmondta, korábban megpróbálták elérni, hogy a Ferrari ne keressen ennyivel többet, de
Bernie Ecclestone azzal utasította el megkeresésüket, hogy az érvényes szerződéseket nem lehet módosítani.
„Rengeteg egyéb dolog van, amivel foglalkozni akarunk a Williamsnél, úgyhogy miért aggodalmaskodjunk valaminek a megoldásán, amire nincs lehetőségünk” – jelentette ki Williams, de hozzátette, nagyon reméli, hogy a jövőben kiegyenlítődnek az anyagi juttatások, mert „szilárd meggyőződésem, hogy a sportoknak egyenlő feltételeket kell biztosítani a sikerek eléréséhez, különösen anyagi szempontból.”
Ezt két kisebb, független istálló, a Sauber és a Force India is kifogásolta korábban, és az Európai Bizottsághoz fordultak panaszukkal, mert nem tartják jogszerűnek az anyagiak elosztását, és az F1 szabályalkotási folyamatait. A két privát csapat elsősorban azért lázad, mert működésük egyre nehezebben finanszírozható a drága erőforrások miatt, általában gyenge eredményeik láttán pedig a szponzorok sem állnak sorba náluk.
Szerintem az eredmények azt mutatják, hogy az F1 pénzügyileg viszonylag egészséges,
de ez nem azt jelenti, hogy nem vár ránk rengeteg munka” – mondta Williams, amikor a motorok árának csökkentéséről kérdezték, ami várhatóan 2018-ban történik meg. „Úgy gondoljuk, a mi költségvetésünk életképes. Keményen kell dolgoznunk a pénz becsalogatása érdekében, de hisszük, hogy el tudjuk látni a feladatokat, amikre a sportban szükség van.”
Jobban áll a szénájuk
A Williams igen válságos időket élt, miután a BMW a 2005-ös szezon után kiszállt a csapattól, a 2014-ben bevezetett új motorformula életbe lépése előtt már sokszor a pontszerzés is reménytelennek látszott számukra. Az új korszakban viszont hozzájutottak a Mercedes erőforrásaihoz, újraszervezték a technikai stábot, és új szponzorok is csatlakoztak az istállóhoz, így hosszú
évek óta először 200 ezer fontos adózás előtti eredményt értek el, a teljes Williams csoport viszont még mindig 3,3 millió font veszteséget termelt.
Ez viszont így is jelentős eredmény, mert az F1-es üzletág 2014-ben még 31,5 millió fontot, a teljes vállalat pedig 37 millió fontot vesztett. A Williams azt is bejelentette, hogy Nick Rose és Eddie Charlton után Brad Hollingert is kinevezik ügyvezetői jogkör nélküli igazgatóvá.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!