Vágólapra másolva!
A meglehetősen egyszerűnek tűnő Sauber C35-tel a középmezőnyt célozzák meg. Csak négy tesztnap áll a rendelkezésükre, hogy felkészítsék a szezonnyitóra.

Kedden folytatódik az F1-es tesztsorozat, amelyen már minden istálló új autójával szerepelhet, hiszen utolsóként a Sauber is bemutatta az idei Ferrari motorral szerelt 2016-os modelljét, a C35-öt. A svájci csapat változatlan versenyzői felállással, Marcus Ericssonnal és Felipe Nasrral várja az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat.

Íme, a Sauber C35 Forrás: Sauber

„Mindenképpen fejlődni szeretnénk” – árulta el Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. „Nyilván kitűztünk magunk elé egy elérendő célt, de ehhez

csak azután koncentrálhatunk a konkrét helyezésekre” – magyarázta. A Sauber várhatóan komoly ellenfelekre számíthat, hiszen jelentősen megerősödött a Manor, a Toro Rosso versenyképesnek tűnik, és meglepően jól kezdett az új Haas-Ferrari is.

– jelentette ki Marcus Ericsson. „Meggyőződésem viszont, hogy az új autóval nagy lépést teszünk előre, és önerőből is következetesebben végzünk majd pontszerző helyeken” – tette hozzá a svéd pilóta, aki reméli, hogy a 2016-ban a Sauber tempója elegendő lesz a sikerekhez, és nem csúsznak vissza a rangsorban úgy, ahogy ez a tavalyi szezon második felében történt.

Az orrkúp, az első szárny és az oldalsó terelőlap a legfeltűnőbb változás Forrás: Sauber

A versenyzői felállással kapcsolatban Kaltenborn kijelentette: „Mindketten jól szerepeltek nálunk az első szezonjuk során.

Most meg kell mutatniuk, hogy a tapasztalataikra építve további fejlődésre is képesek” – jelentette ki. A csapat közleménye külön kitért arra, hogy a két pilóta fizioterapeuták segítségével, közösen készül a hosszú szezon megmérettetéseire.

A Sauber megtartotta a tavaly bevezetett kék-sárga színösszeállítást, és

az autó az idei trendeknek megfelelően az előző modell logikus továbbfejlesztésének tűnik.

A svájciak az idén is – általában – a gyári specifikációval azonos Ferrari motort kapják majd, akárcsak a Haas, ellentétben a Toro Rossóval, amely csak a tavalyi változatot használhatja.

Kívülről nem látszanak a titkok, az új Ferrari motor a karosszéria alatt bújik meg Forrás: Sauber

„Különféle innovációkat készülünk bevetni, de az ellenfeleink is így tesznek. Meglátjuk, ők mennyire lesznek hatékonyak” – mondta Nasr. „Most még, a jelenlegi körülmények között

Az egész csapat nagyon keményen dolgozott, hogy megtaláljuk az autó fejleszthető pontjait, ezért magabiztos vagyok, hogy ezeken sikerült is előre lépnünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!