Vágólapra másolva!
Tavaly nyáron a fenntartó elismerte, hogy csak nehezen tudják kigazdálkodni az egyre drágább Brit Nagydíj költségeit, az új tulajdonos viszont hosszú távon biztosíthatja a futam jövőjét.

Értékesítheti a silverstone-i pályát a jelenlegi tulajdonos, a Brit Versenyzők Klubja (BRDC). A pálya igazgatója tavaly nyáron vetette fel a lehetőséget, mert egyre kevésbé tudják kigazdálkodni a Brit Nagydíj évről évre növekvő jogdíját. A BRDC 1952 óta lízingelte, 1971-től pedig birtokba vette a volt katonai repteret, ami manapság ipari parkként is funkcionál. A korábbi F1-es pilóta, Derek Warwick szerint

a Jaguar Land Rover érdeklődik a pálya iránt.

„A megállapodás még egyáltalán nem jött létre” – szögezte le a BRDC elnöke. „Rengeteg munka vár még ránk, hogy olyan eredményre jussunk, ami mindkét felet elégedetté teszi, és ami még fontosabb, helyes döntés a BRDC és tagjai számára. Ettől függetlenül az igaz, hogy

Silverstone a ritka helyszínek egyike, ahol telt ház van Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

„Elárultunk néhány részletet a tagoknak, hogy megtudjuk, mi a véleményük a megállapodásról. A visszajelzések kedvezőek voltak, úgyhogy most szavazásra bocsátjuk, és felhatalmazzuk az igazgatótanácsot, hogy megállapodást kössön, és folytassa a tárgyalásokat a JLR-ral” – fogalmazott Warwick.

A Jaguar 2004 végéig szerepelt az F1-ben, majd eladták csapatukat a Red Bullnak, a következő szezonban viszont a Williams technikai támogatásával visszatérnek a versenypályákra, és a Formula E-ben vesznek majd részt. Nem példa nélküli, hogy autógyárak versenypályákat tartanak fenn: a Honda a szuzukai pálya építtetője és tulajdonosa, a Toyota a Fuji Speedway-t birtokolja, a Porsche pedig nemrég vásárolta meg a Dél-Afrikai Nagydíj egykori helyszínét, Kyalamit.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!