Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója és a Scuderia leváltott csapatmenedzsere szerint is utolérte a Ferrari teljesítménye a Mercedesét. Ismét a karosszérián múlik majd a győzelem az F1-ben?

Az idei szezon alighanem legnagyobb kérdése, hogy a Ferrari borsot tud-e törni az elmúlt két évben szinte megközelíthetetlen Mercedes orra alá. Tavaly Sebastian Vettel meglepetésre háromszor is győzni tudott, de az Ezüstnyilak fölényét így volt képes megingatni. Az olaszok ennek ellenére fogadkoznak, és az elnökük is azt várja, hogy 2016-ban már rendszeresen a fel tudják majd venni a versenyt a németek autóival. Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke szerint mindent megtesznek ezért.

„Nagyon keményen és feszített tempóban dolgozunk, mert tartunk attól, hogy mi vár ránk a jövőben, úgyhogy nem engedhetünk ki" – mondta. „Fel kell tennünk a kérdést, hogy mit tesznek majd az élen állók, főleg azért, mert tavaly is uralták a mezőnyt. A pozitív stressz jót tesz, mert az újdonságok kipróbálására való hajlandóságból ered. Közben az ellenfeleink közül a Red Bullt, a Williamst és a többieket sem szabad lebecsülni, veszélyesnek ígérkeznek, sőt még a McLaren is a vetélytársunk lehet."

Már nem feltétlenül erősebb a Mercedes motorja a Ferrarinál, bár a németek az idénre újabb előrelépést ígérnek Forrás: AFP/Joe Klamar

Közben persze a Mercedesnél sem hagytak fel a munkával: motorfőnökük, Andy Cowell szerint a hibrid V6-os erőforrásuk már 900 lőerőnél, sőt a korábbi legjobb V10-es motorjuknál is erősebb. A brit motorguru úgy véli, továbbra is hajtaniuk kell, mert az idén már arra számít, hogy a Ferrari legyőzheti őket. A Mercedes motorjait használó Williams csapat technikai igazgatója, Pat Symonds is osztja a véleményét.

„Nem hiszem, hogy lenne bármekkora különbség a Ferrari hajtáslánca és a Mercedes ügyfélmotorja között. Tényleg nem" – mondta Symonds, bár a Red Bullnál dolgozó Adrian Newey nemrég rámutatott, a gyári csapatok és az ügyfelek által használt szoftverek közötti eltérések a teljesítmények terén is megmutatkozhatnak. „A hőveszteséget meg a hasonló részleteket ilyen mélységben már nem elemezzük, de a számításaink szerint a teljesítmény tekintetében egy szinten vagyunk velük" – állította Symonds a Ferrariról.

Az optimizmus jelei az olaszok térfelén is megfigyelhetők. A nemrég csapatmenedzseri pozíciójából leváltott Massimo Rivola a Speed Week szerint kijelentette: „Magabiztosan állíthatom, hogy az erőforrás szempontjából a csapat remek munkát végzett, olyan motort készítve, amelynek teljesítménye elérte a Mercedes szintjét."

Rivola azt mondta, remélik, hogy a karosszéria terén is behozzák a lemaradásukat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!