Vágólapra másolva!
A Pirelli hajlandó teljesíteni a versenyzők kérését, de ehhez a 2017-es szabályok ismeretére és több tesztlehetőségre van szükségük. Ecclestone szerint is változtatni kell a gumikon.

A Pirelli 2011-ben tért vissza a Forma-1-be, és azt a feladatot kapták a sportág vezetőitől, hogy viszonylag gyorsan elhasználódó abroncsokat készítsenek, biztosítva ezzel a versenyenként 2-3 bokszkiállást. A versenyzőket azonban bosszantja, hogy a gyorsan kopó abroncsokkal óvatosan kell bánniuk, és nem hozhatják ki belőlük a maximumot a futamokon. A versenyzők szakszervezetét (GPDA) irányító Alex Wurz a múlt héten elmondta, a pilóták újra olyan abroncsokkal szeretnének versenyezni, amelyek lehetővé teszik, hogy az egész futam során keményen hajthassanak.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery elárulta, hajlandóak teljesíteni a versenyzők kérését, ha végre sikerül megegyezniük egy közös irányban. A gumigyártó ugyanis még mindig nem tudja, pontosan milyen gumikat kell gyártaniuk a 2017-es idényre. A Pirelli vezetői jövő kedden a milánói főhadiszállásukon fogadják a versenyzők, a csapatok és az FIA képviselőit, és Hembery bízik benne, hogy egyezségre tudnak jutni.

„Meg akarjuk hallgatni a versenyzők véleményét, és szívesen gyártunk pontosan olyan gumikat, amilyeneket szeretnének" – mondta a sportigazgató a Motorsport.com-nak. „Örülünk, ha végre tisztázódik a helyzet, és kitűznek számunka egy elérendő célt. Ehhez persze szükségünk van egy világos tervre, tudnunk kell, hogyan tudunk eleget tenni a kérésüknek."

A Pirelli végre tudni szeretné, mit várnak tőlük Forrás: AFP

A Pirelli szerint egyértelmű, hogy a megfelelő abroncsok kifejlesztéséhez több tesztlehetőségre is szükségük van. „A megfelelő tesztprogram mellett néhány szabályváltozásról is dönteni kell. Ezeket sürgősen meg kellene tudnunk, mert csak így tudunk olyan munkát végezni, amilyet elvárnak tőlünk."

A gumigyártó többek között azt sem tudja, milyen autón tesztelhetnék a 2017-es gumikat. „Már elmondtuk, hogy 30 ezer km-t szeretnénk tesztelni. Mi azzal is elégedettek lennénk, ha egy régi Toyotával vagy Lotusszal dolgozhatnánk, később pedig egy módosított kasztni segítségével ellenőrizhetnénk az addig elvégzett munkánkat" – magyarázta Hembery.

Ecclestone támogatja a versenyzőket

Bernie Ecclestone is bízik benne, hogy jövő kedden sikerül megoldást találni a gumikérdésben. A versenyzőkkel ő is egyetért, szerinte újra jobban tapadó, tartósabb abroncsokra lenne szükség. „Bármit szeretnének a versenyzők vagy a csapatok, el tudjuk intézni. A Pirelli elnöke is ott lesz a találkozón" – mondta az F1 nagyura, aki szerint a csapatok cserébe kisegíthetnék a gumigyártót, és a rendelkezésükre bocsájthatnák az autóikat és a pilótáikat a teszteléshez.

„Azt akarom, hogy olyan versenyző tesztelje a gumikat, aki képes a határon vezetni és véleményt mondani" – nyilatkozta. „Ezzel a Pirelli is teljes mértékben egyetért. Pont ezt kérték tőlünk: egy élcsapatok élversenyzőkkel, nem pedig egy olyan istállót, amely nem tudja feszegetni a határokat."

Az FIA egyébként hivatalosan még mindig nem erősítette meg, hogy 2017-től is a Pirelli lesz az F1 gumiszállítója. Ecclestone szerint azonban a szerződés véglegesítése csak formalitás, hiszen ő már hónapokkal ezelőtt megegyezett az olaszokkal.

„Amikor kezet rázunk a Pirelli elnökével, az mindkettőnk számára felér egy aláírással" – mondta a brit, aki szerint nem volt kérdés, hogy a Pirellit választják a szintén pályázó Michelin helyett. „Ők az egész F1-et irányítani akarták – pontosan meg akarták mondani, mit hogyan csináljunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!