Vágólapra másolva!
Szerinte az lenne a költségcsökkentés leghatékonyabb módja, ha egy versenyző csak két motort használhatna évente. Úgy véli, a csapatok feleslegesen tartanak a radikális változásoktól.

A gyártóknak már csak egy hetük maradt arra, hogy előálljanak a Forma-1-es motorok költségeinek csökkentésére vonatkozó javaslataikkal. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley azonban úgy véli, egy nagyon egyszerű megoldással is orvosolni lehetne a problémát.

„Olyan szabályokat kellene hozni, amelyek autónként két motor használatát engedélyezik egy idényben" – nyilatkozta. „Ez a duplájára növelné a motorok élettartamát, és felezné a költségeket. Kisebb változtatások árán a jelenlegi motorokkal is elérhetnénk ezt."

A gyártók valószínűleg nem díjaznák Mosley ötletét Forrás: AFP

Mosley tisztában van vele, hogy az autógyártók valószínűleg leszavaznák ezt az ötletet, pedig szerinte nem kellene félniük a hasonló radikális megoldásokról. Úgy véli, manapság annyira leleményesek a mérnökök, hogy hamar megbirkóznának a feladattal.

„A motorszállítók egyből azt mondanák erre, hogy lehetetlen megoldás, és katasztrófához vezetne" – mondta. „De az F1-ben történetében még nem volt rá példa, hogy az ilyen jóslatok valóban bekövetkeztek volna."

Az F1-es motorkeret csökkentése egyébként a gyártók körében is felmerült, de a Motorsport.com információi szerint ők idényenként három bevethető erőforrással számolnak. Ha az FIA jelenlegi elnöke, Jean Todt és Bernie Ecclestone egyik javaslatot sem találják elfogadhatónak, újra terítékre kerülhet a független motorok bevezetése.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!