Vágólapra másolva!
A dánnak azt mondták, ő lehet Alonso csapattársa, de az utolsó pillanatban a visszavonulásra készülő Button megtartása mellett döntöttek. Stefan Johansson szerint egyre több fiatal mond le az F1-es álomról.

Kevin Magnussen a 2014-es Ausztrál Nagydíjon rögtön egy dobogós helyezéssel debütált, az idény további részében azonban csapattársához, Jenson Buttonhoz hasonlóan gyakran küszködött a problémás McLarennel. A 2015-ös idényre az istálló leigazolta Fernando Alonsót, de sokáig nem lehetett tudni, hogy Button vagy Magnussen versenyezhet-e a spanyol oldalán. A McLaren végül a Magnussennél 12 évvel idősebb Buttont választotta, ami alaposan meglepte a dánt.

Magnussen egy napokban adott interjúban elárulta, a McLaren korábban biztosította őt arról, hogy 2015-ben is versenyezhet. „Azt mondták, az enyém az ülés" – nyilatkozta az Ekstra Bladet újságnak a 23 éves dán, aki idén a McLaren tartalékversenyzőjeként dolgozott, de az idény végén távozott a csapattól. „Megnyugtattak, azt mondták, nem kell aggódnom. Nem emlékszem, ez pontosan mikor volt, de valamikor a szezon végén."

Magnussen szerint Button is úgy tudta, hogy 2014 végén befejeződik az F1-es pályafutása, ezért az utolsó futamokon felszabadultabban versenyezhetett. A fiatal dán év végi futamai viszont nem sikerültek túl jól, ami szerinte hozzájárulhatott ahhoz, hogy a McLaren meggondolta magát.

„Jenson pont az idény végén futotta a legjobb versenyeit, tényleg nagyon jó teljesítményt nyújtott" – mondta Magnussen. „Közben viszont a pályafutásáról készült fényképek díszítették a szobáját, és egy olyan sisakkal is készült, amelyen a 'Viszlát!' felirat volt olvasható. Már csak a szórakozás kedvéért vezetett, stressz és nyomás nélkül szerette volna kiélvezni az utolsó két versenyét. Teljesen meg volt győződve arról, hogy véget ért az F1-es karrierje."

Magnussen Alonso sérülése miatt a 2015-ös idénynyitón még rajthoz állhatott Forrás: AFP

Nincs harag

Magnussen szerint a McLaren „stílusosabban" is megoldhatta volna az ügyet, de már nem foglalkoztatja a múlt, és a volt csapattársára sem haragszik. „Jenson az egyik legjobb versenyző, és nincs köztünk semmi probléma" – nyilatkozta. „Ugyanazt a sportot űzzük, ezért ugyanazokért a helyekért harcolunk. Maximálisan tiszteljük egymást. Tudom, miért kapta meg az ülést, és kettőnk között nincs semmilyen konfliktus."

A hírek szerint a DTM-be tartó Magnussen nem bánja, hogy az idei évet nem kellett végigküszködnie a McLaren-Hondával, de szerinte még nem lehet leírni az istállót. „Most nem elég gyorsak ahhoz, hogy bármit is nyerjenek, ezért amúgy sem akarnék náluk versenyezni" – mondta. „De ha néhány dolgon változtatnak, jó esélyük van a visszavágásra. Úgy alakult, hogy én nem leszek részese ennek, most új kihívások várnak rám."

Már nem vonzó az F1?

A korábbi Forma-1-es pilóta, Stefan Johansson közben úgy gondolja, a következő években egyre több fiatal tehetségnek kell lemondania az F1-es pályafutásról – vagy azért, mert Magnussenhez hasonlóan „rosszkor lesznek rossz helyen", vagy saját maguk döntenek majd úgy, hogy más szériák felé veszik az irányt.

Johansson szerint az F1 már nem olyan vonzó a fiatal versenyzők számára, mint korábban, elsősorban azért, mert a Pirelli gyorsan elhasználódó gumijaival nem lehet sokáig a határon autózni. „Beszéltem a GP2 néhány élversenyzőjével, és mindannyian egyetértenek ebben" – nyilatkozta Johansson, aki az F3-as Európa-bajnokság idei győztesének, Felix Rosenquistnek a menedzsere.

„Az egyikük 20 éves, és nagyon ígéretes tehetség. Elmondta nekem, hogy a versenyek közepén néha felteszi magának a kérdést, vajon tényleg ezt remélte-e a versenyzői karrierjétől – hogy 80 százalékos erőbedobással körözget, mert csak így lehet kihúzni a verseny végéig."

Johansson szerint az is elrettenti a fiatalokat, hogy a Forma-1-be manapság csak óriási összegek árán lehet bekerülni. „Számos versenyző menedzserével beszéltem Abu-Dzabiban, és úgy tűnik, általánosságban arra jutottak, hogy nem érdemes a pilótáikat az F1 felé terelniük" – mondta. „Inkább alternatív utakat keresnek, a DTM-en vagy a hosszútávú versenyeken keresztül próbálják biztosítani nekik a profi karriert. Szomorú helyzetben vagyunk, hiszen a legjobbak közül sokan soha nem ülhetnek F1-es autóba."

Úgy tűnik, 2016-ban nem jut F1-es üléshez az idei GP2-bajnok, az egyik legígéretesebb fiatal tehetségnek tartott Stoffel Vandoorne sem. A belga a McLaren tartalékversenyzője lehet, mellette pedig a japán Super Formula bajnokságban versenyezhet.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!