Vágólapra másolva!
A vezérigazgató tisztában van vele, hogy nem fognak azonnal versenyeket nyerni. Szorosabb lesz az együttműködésük az Ilmorral.

A Renault csütörtökön jelentette be, hogy hosszas gondolkodás után végül felvásárolták a Lotus nagy részét, és 2016-tól újra gyári csapatot indítanak a Forma-1-ben. Közben legalább egy évig a Red Bull motorszállítójaként is folytatják, de az osztrákoknak adott erőforrásokat Tag Heuer névre keresztelik.

A Lotus idén a 6. helyen zárt a konstruktőri világbajnokságban, de úgy, hogy a Renault-nál erősebb Mercedes motorokat használták. A francia vállalat vezérigazgatója, Carlos Ghosn elismerte, nem is számítanak arra, hogy gyári csapatként rögtön sikeresek lesznek. „Szerintem a csapataink motivációját figyelembe véve három évre lesz szükségünk ahhoz, hogy versenyképesek legyünk" – mondta a Le Figaro című napilapnak.

Ghosn hozzátette, a motorszállítói szerepüket a jövőben is folytatják, de csak a saját érdekeiknek megfelelően. Szerinte nem lett volna értelme csupán motorszállítói partnerként maradniuk a Forma-1-ben, ezért a gyári csapat indítása mellett a kiszállás lehetőségét is fontolgatták. „Motorszállítóként nem térül meg eléggé a befektetésünk" – mondta, majd hozzátette, most jobban megéri gyári csapatot indítani, mint néhány évvel ezelőtt, amikor eladták a saját istállójukat.

A Renault három év alatt faragna sikercsapatot a Lotusból Forrás: Lotus F1 Team

„A tévéközvetítésből származó bevételeket most sokkal kedvezőbben osztják el, mint 2009-ben" – mondta. „A Renault történelmére is gondolnunk kellett. A Renault név 40 éve összekapcsolódik a Forma-1-gyel, és a győzelmek tekintetében a második legsikeresebb gyártó vagyunk a Ferrari mögött és a Mercedes előtt."

Ghosn hozzátette, a Renault néhány hét múlva további részleteket is elárul az F1-es programjáról. „2016 januárjában majd beszélünk a szervezetről, a céljainkról, a stratégiánkról és a versenyzőinkről" – ígérte a vezérigazgató. Ami a pilótákat illeti, a Lotus már korábban bejelentette Pastor Maldonado és az újonc Jolyon Palmer szerződtetését.

Szorosabb együttműködés

A Renault a 2016-os idényben szorosabbra fűzi az együttműködését az Ilmor motorgyártó céggel. A Mercedes egykori motorguruja, Mario Illien már idén is segített a gyenge erőforrás fejlesztésében, a jövőben azonban intenzívebb lesz az együttműködésük. Az Autosport úgy tudja, az Ilmor ezentúl beszállítóként segíti a gyártó munkáját, és az AVL-hez, a Mecachrome-hoz vagy a Magnetti Marellihez hasonlóan közvetlenül a Renault-nak dolgoznak majd.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko közben kijelentette, az istálló ugyanolyan Renault motort kap majd, mint a franciák gyári csapata. „Nem lesz különbség mi is ugyanazokat az erőforrásokat fogjuk beszerelni az autóinkba, csak éppen Tag Heuernek nevezzük őket" – magyarázta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!