Lewis Hamilton nem volt kibékülve a bokszstratégiájával az év utolsó versenyén, az Abu-dzabi Nagydíjon, amelyen sorozatban harmadszor is másodikként ért célba mercedeses csapattársa, Nico Rosberg mögött. Főleg azt nehezményezte, hogy nem engedték egyetlen kiállással teljesíteni a távot, és miután másodszor is behívták kereket cserélni, már túl messze volt a 10 körrel korábban új gumikra váltó Rosbergtől.
„Persze nem láttam rá a helyzetre, és végső soron muszáj a mérnökeimre támaszkodnom, bízva benne, hogy az optimális stratégiát kapom meg tőlük" – mondta Hamilton.
De az igazat megvallva most nem értem a döntésüket,
11 másodperces hátrányban tértem vissza a pályára a bokszból. Fel volt adva a lecke. Olyan keményen nyomtam a gázt, ahogy csak tudtam, a gumik azonban elhasználódtak."
„Túl nagyra hagyták a lemaradásomat, különösen azt figyelembe véve, hogy egyforma gumikon voltunk. Ennyit semmiképpen nem lehetett behozni, hiába tettem meg mindent. Kár érte, mert a középső etapban én voltam a gyorsabb."
Hamilton a második etap közepén került a legközelebb, alig 1 másodpercre az élen álló Rosberghez, aki ezután, a 31. körben ki is állt a bokszba. Ő inkább kint maradt a pályán, és 6 körrel később
pedzegetni kezdte a rádión, hogy megpróbál kerékcsere nélkül eljutni a célig.
A versenymérnöke, Peter Bonnington azonban azt válaszolta neki, hogy ez lehetetlen, mert Rosberg az újabb gumikon meg fogja előzni – és tíz kör alatt valóban hozott is rajta 10 másodpercet.
Ekkor, a 41. körben végül Hamilton is kereket cserélt, de annak ellenére a lágy gumik mellett maradt, hogy Sebastian Vettel már 2 körrel korábban bevállalta a szuperlágyakat. A brit versenyző szerint a mérnökei döntöttek így, Toto Wolff viszont azt állította, megadták neki a választás lehetőségét. „Rábíztuk, hogy melyik gumit szeretné, mert a közönség szempontjából is fontos volt, hogy megküzdhessenek egymással" – mondta a Mercedes igazgatója.
De nem tudott választani.
A szuperlágyakban már volt 7-8 kör, és bár az autók addigra könnyebbek lettek, nem bírta volna ki velük a végéig. Ezért hoztuk meg mi azt a döntést, hogy a keményebb gumikat kapja meg."
Hamilton megbánta, hogy nem próbálkozott meg az egykiállásos stratégiával – jóllehet, a csak 11 másodperccel mögötte célba érő Kimi Räikkönennel a sarkában veszélybe sodorta volna a Mercedes rekordot jelentő, idei 12. kettős győzelmét. Nem értette azt sem, miért kellett többször állítgatnia a motorja teljesítményszintjét az utolsó körökben. „Még rengeteg szufla maradt benne" – mutatott rá. „Az eligazításon meg fogom kérdezni."
Hamilton alighanem azért volt gyanakvó, mert tudta, hogy Rosberg motorja, amely az övéhez képest bő kétszer akkora, 3600 km-es futásteljesítménnyel kezdte a versenyt, gyengébb. A németet végül ez sem tette sebezhetővé: pályafutása során először zsinórban harmadszor is nyerni tudott, így a tavalyihoz képest eggyel több győzelemmel és öttel több ponttal zárta az évet.
„Nagyon különleges, hogy így fejeztem be a szezont, a végén sikerült javítanom a teljesítményemen" – ismerte el. „Persze túl későn szedtem össze magam, de ezen már felesleges rágódni. Inkább előre nézek. Felőlem akár holnap is kezdhetnénk Melbourne-ben."
„Ma bulizni fogok" – tette hozzá Rosberg, akit a Mercedes örömittas szerelői egy interjú közben nyakon öntöttek pezsgővel. „Kiélvezem, hogy ekkorát léptem előre a szezon vége felé.
Az év egészét nézve azonban
Hamilton néggyel több pole-t szerzett, valamint ugyanennyivel több győzelmet aratott,
és Wolff azt mondta, Rosbergnek át kell gondolnia, hogy miért volt gyengébb az első félidőben. „Fogalmam sincs, hirtelen mitől indult be ennyire" – ismerte el. „Vajon tudat alatt kevésbé görcsös, amióta lezárult a világbajnoki küzdelem? A télen ezt is át kell gondolnunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!