Ricciardónak az új motorral sem volt könnyebb előznie

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Brazil Nagydíj
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 15: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during the Formula One Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 15, 2015 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20151115-00528 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Az agresszív taktika sem segítette a mezőny végéről induló ausztrált, Danyiil Kvjat pedig Nico Hülkenberg mögé ragadt be. Jobb eredményre nem is számítottak Brazíliában.

Matematikailag is elvesztette esélyét a konstruktőri világbajnokság 3. helyére a Red Bull a Brazil Nagydíjon, ahol mindössze Danyiil Kvjat 7. helye révén szereztek pontokat, miután az új Renault motorral Daniel Ricciardo nem tudott felzárkózni a pontszerző helyekre. Kvjat úgy véli, maximum egy hellyel végezhetett volna előrébb, de az első bokszkiállás során megpecsételődött a sorsa, amikor Nico Hülkenberg elévágott a Force Indiával.

„Folyamatosan követtem Hülkenberget, de nehezemre esett helyet találni az előzésre. Beragadtam mögé, és próbáltam támadni, csakhogy az egyenesben rajtam tartotta a szemét, így nem volt könnyű dolgom. Többször is DRS-távolságon belülre kerültem, ez sem bizonyult nagy segítségnek. Sebaj, ennek a 6 pontnak is örülhetünk ezen a pályán. Nagyon összeszedetten teljesítettünk a tegnapi időmérőn, és ma is, úgyhogy ennél sokkal jobban nem szerepelhettünk volna.”

Ricciardo a mezőny végéről próbált előrébb jutni, de a pontszerző helyekig nem jutott el Forrás: Getty Images/Lars Baron

Nem sok jóra számíthatott Daniel Ricciardo sem, miután csak a 19. helyről kezdhette meg a futamot az új motor beszereléséért kapott tízhelyes büntetés miatt. Az viszont már az edzéseken kiderült, hogy a Renault újdonsága nem hoz jelentős előrelépést, sőt Ricciardo még lassabbnak is bizonyult Kvjatnál az időmérőn. Ezek alapján nem meglepő, hogy az ausztrál néha unta a versenyt, csak Sergio Pérez megelőzésére emlékezett vissza szívesen. Végül az idén harmadszor pontot se szerezve jutott el a célig.

„Az első körökben javítottam néhány helyet, aztán egy agresszív tervet követve gyorsan kereket cseréltem” – mondta. „A gumik élettartama viszont nem a várakozásaink szerint alakult, úgyhogy mindenképpen háromszor kellett kiállnom, és a tempóm is hasonló volt a körülöttem lévőkkel” – idézte fel. „A rajtbüntetésem nyilvánvalóan nem segített ma, de legközelebb már Abu-Dzabi jön, ami mindig is feküdt nekünk. Ott jó teljesítménnyel remélhetőleg pontokat szerezhetünk majd.”

A Red Bullokat is lekörözték

Christian Horner a futam után kénytelen volt levonni a következtetést, hogy „ma nem tudtunk felnőni a leggyorsabb autók tempójához, de ezzel láthatóan nem csak mi jártunk így, hiszen csak négyen zárták körhátrány nélkül a versenyt.” Ricciardo kapcsán elmondta, „megpróbáltuk lerövidíteni az utolsó etapját a lágy gumival, hátha utolér és megelőz néhány autót a végén, de ez nem igazán jött össze neki.”

A Renault részéről Cyril Abiteboul elismerte, hogy az új belső égésű motor bevetése miatt „súlyos büntetést kellett vállalnunk viszonylag minimális teljesítmény-növekedésért”, de kulcsfontosságúnak nevezte az új változat kipróbálását, hogy a további fejlesztések elősegítése érdekében információhoz jussanak. „A fejlesztés megbízhatóan működött. Most át kell tekintenünk a hétvégén gyűjtött adatokat, hogy kiaknázzuk az összes potenciált, és ehhez igazítsuk a fejlesztési stratégiánkat.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!