Vágólapra másolva!
Christian Horner Austinban elismerte, hogy tárgyaltak a VW-vel, bár tudja, hogy a dízelbotrány miatt a német cégnek most kisebb baja is nagyobb az F1-nél. Még mindig nincs motorszállítója a Red Bullnak.

A Red Bull főnöke az USA Nagydíj péntek délutáni sajtótájékoztatóján végre elismerte azt, ami hónapok óta nyílt titok volt: a csapat tárgyalt a VW-csoporttal arról, hogy beszállnának a Forma-1-be, mielőtt a cég kapcsán kirobbant dízelbotrány sokadlagos fontosságúvá minősítette vissza a sporttevékenységüket. „Mindenki tudja, hogy egyeztettünk a VW-csoporttal, a jelenlegi problémáik mellett azonban a Forma-1 az utolsó, amivel foglalkozni tudnak" – mondta Christian Horner.

A Red Bull motorhelyzete továbbra is megoldatlan Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Dan Istitene

Habár német lapértesülések szerint a VW F1-es szereplése nem került le teljesen a napirendről, és akár 2017-ben sor kerülhet rá, Horner rejtélyesen „más tárgyalásokról és más ígéretekről" is beszélt, amelyek „a jövőben szintén ki fognak derülni." Bár nem világos, hogy kire vagy mire célzott, a Motorsport.com azt feltételezi, hogy a Mercedesre – a csillagos márka ugyanis valószínűleg ígéretet tett nekik a motorszállításra, mielőtt meggondolta magát.

Horner pénteken azt mondta, a Red Bullnak még mindig nincs hajtáslánca a következő évtől, de számára annak ellenére „nem opció" az F1-es program leállítása, hogy a vállalat tulajdonosa, Dietrich Mateschitz ezt a lehetőséget sem zárja ki. „Muszáj valamilyen megoldást találnunk. Nagyon keményen dolgozom azért, hogy a csapat jövőre és azután is a rajtrácson legyen, mégpedig versenyképesen" – szögezte le Horner.

Renault, Honda, vagy valaki más?

Noha mindkét fél kinyilvánította, hogy aligha tartja folytathatónak az együttműködését, a Red Bull és a Renault hivatalosan egyelőre nem szakított. Horner azt ígérte, „a következő napokban" bejelentik, miben állapodtak meg, de megjegyezte a francia gyártóról, hogy „amíg nem kötelezik el magukat egyértelműen az F1 mellett, nehéz bármiről beszélni velük kapcsolatban."

A Red Bullt az austini paddockban már a Hondával boronálták össze. Az Autosport is úgy tudja, hogy a csapat bejelentkezett a japánoknál, azzal kapcsolatban viszont egymásnak ellentmondó információk keringenek, hogy a McLaren 2016-ban is exkluzív partnerségre kapott-e ígéretet a Hondától, így vétójoga van-e a Red Bull-lal kötött esetleges megállapodásra.

Pár nappal korábban felmerült egy olyan forgatókönyv is, hogy Bernie Ecclestone egy egyszerű KERS-szel szerelt ikerturbós motort próbál szerezni a Red Bullnak, ám erre több okból is nagyon kicsi az esély. Szombaton viszont kiderült, hogy az FIA is pályázatot írna ki a független motorgyártók számára egy 2,2-literes ikerturbó motor megépítésére vonatkozóan - igaz, egy ilyen 2017 előtt nem készülhetne el.

„Jelenleg rengeteg spekuláció és feltételezés kering, de amikor majd pont kerül az ügy végére, minden teljesen világos lesz" – ígérte Horner a Red Bull bizonytalan helyzetével kapcsolatban, amelyről korábban kijelentették, hogy legkésőbb október végéig meg kell oldódnia.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!