Vágólapra másolva!
Az F1 ügyvezetője ismét a sportág hatalmi viszonyait próbálja átrendezni, és úgy véli, ebben Jean Todt is hamarosan a partnere lehet. Max Mosley-nak viszont nem szán szerepet.

Elégedetlen az F1-ben uralkodó hatalmi viszonyokkal Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője. A hamarosan 85. életévét betöltő üzletember legfőbb problémája, hogy a korábban megkötött szerződések értelmében kénytelen együttműködni a döntéseket meghozó Stratégiai Munkacsoport tagjaival vagyis az élcsapatokkal, és az FIA képviselőivel, így gyakran képtelenek bármilyen változtatás kapcsán egyezségre jutni. Ecclestone az FIA-val közösen győzné le a csapatok befolyását.

„Szerintem lassan, de biztosan Jean (Todt) is kezdi megérteni, hogy ki kell villantania a foga fehérjét, és valamit csinálnunk kell” – mondta Ecclestone a Daily Telegraphnak az FIA elnökéről, aki látványosan próbál kimaradni az F1 belső csatározásaiból, és inkább közlekedésbiztonsági lobbijára koncentrál. „Ha ez némi fájdalommal jár, hát ez van” – tette hozzá Ecclestone, aki nemrég az orosz RT-n, és Max Mosley-val, az FIA volt elnökével közösen a ZDF-en is ostorozta az F1 működését.

Bernie Ecclestone és Max Mosley, még utóbbi FIA-elnöksége idején Forrás: AFP

Ecclestone oldalán Mosley is kiállt honfitársa, és korábbi szövetségese oldalán. Kijelentette, előnytelennek tartja, hogy jelenleg nincs független motorszállító a mezőnyben, csak autógyártók készítenek erőforrásokat. „A Forma-1 nagy erőssége az volt a ’60-as évek végétől mostanáig, hogy volt egy Cosworth, Mecachrome vagy mások, akik készítettek motorokat, így nem voltunk a gyártók markában” – mondta.

„Abban a pillanatban, hogy csak 2-3 gyártó van jelen, és ők is igazgatótanácsi szinten érdekeltek, így Zetsche úr egyeztet Marchionne úrral vagy Ghosn úrral, már ők irányítják a Forma-1-et, nem más” – utalt a Mercedest gyártó Daimler, a Ferrari, és a Renault-Nissan első embereire. „Ekkor egy független motorszállítóra való irány akut problémaként merül fel” – magyarázta Mosley, akit részben a gyártók tettek nemkívánatossá az F1-ben, miután a brit jogász szexbotrányba keveredett.

Nem tér vissza

Mosley szerint az is gondot okoz, hogy a jelenlegi gyártók – a Cosworth korábbi példájával ellentétben – nem gazdaságos áron kínálják az erőforrásokat, ezért szerinte a kis, független vállalatot kellett volna felkérni, hogy segítsen a részletes technikai szabályok megírásában. Bár úgy tűnik, Mosley és Ecclestone továbbra is egy nyelvet beszél, az FIA volt elnöke nem tér vissza az F1-be.

„Nem, nem, nem” – jelentette ki Ecclestone a Daily Telegraphnak. „Neki már semmi köze sincs a Forma-1-hez. Csak azért volt ott (a ZDF műsorában), mert a TV-sek interjút akartak készíteni. Semmi egyéb kötődése nincs. Nem akartunk vicces helyzetet teremteni, komolyan akartunk beszélni, de ez van” – utalt Mosley vélt visszatérésére.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!