Az FIA véget vetne a trükközésnek a keréknyomással

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Belga Nagydíj, Pirelli
GP BELGIO F1/2015 - SPA FRANCORCHAMPS 23/08/15 © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)
Vágólapra másolva!
A Pirelli szerint az F1-es csapatok nem csalnak a Monzától szigorított előírásokkal, de örülnek, hogy az FIA új rendszerével jövőre várhatóan bármikor ellenőrizhetik az autók adatait.

Élőben figyelné az FIA az F1-es autókra szerelt gumik aktuális nyomását, így vennék elejét 2016-tól a csalásoknak. Az ügy előzménye, hogy a Belga Nagydíj hétvégéjén történt defektek után a Pirelli Monzától szigorúbb előírásokat hozott a minimális nyomás alkalmazásának kikényszerítése érdekében, a Mercedes autói viszont ennek ellenére is alacsonyabb nyomással álltak rajthoz az Olasz Nagydíjon.

Ennek elkerülése érdekében az FIA és a Pirelli egy rendszer fejlesztésébe kezdett, ami valós időben, folyamatosan figyeli az abroncsok nyomásának alakulását. Reményeik szerint még az idén kipróbálhatják, jövőre pedig már élesben be is vezetnék az új fejlesztést. A Pirelli üdvözölte a fejleményeket, bár Paul Hembery kijelentette: „Nincsenek arra utaló jelek, hogy bárki is tilosban járt volna, de ez csökkenti a bizonytalanságot, így mindenki egyformán fogja üzemeltetni a gumikat.”

Folyamatosan figyelnék az abroncsok nyomásait Forrás: Pirelli

Az olasz márka motorsport menedzsere a Motorsport.com érdeklődésére „óriási kezdeményezésnek” nevezte a fejlesztést, „amire már megoldást szerettünk volna találni számos autósport kategóriában.”

„Az összes gumiszállító aggódik a nyomás miatt, mert a teljesítmény hajszolása közben mindenki a határokat feszegeti. Más sorozatokban is alkalmazzuk majd ezt a megoldást, hiszen nagy szükség van rá. Az utcai autóknál is kötelező figyelni a keréknyomást.”

A Pirelli nemrég megerősítette, hogy 2017 és 2019 között is az F1 kizárólagos gumiszállítója lesz, és a jövőben több tesztlehetőséget várnak el, valamint elképzelhető, hogy jelentősen változni fog a sokat kritizált F1-es gumijaik viselkedése is. A gyártót elsősorban azért támadják, mert a gumikat a pilóták nem terhelhetik igazán, mivel azok csak egy szűk tartományban működnek jól. Időszakosan az is előfordul, hogy tömeges defektek történnek, a Pirelli szerint általában törmelék vagy más külső tényező miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!