„A Red Bull tíz éve a Forma-1 része, és mindig is támogatta a sportot. Nyilvánvalóan erős szálak fűznek a Red Bullhoz, úgy ismerem a csapatot, mint a tenyeremet. Ezért is esik nehezemre elképzelni, hogy kiszállnak. Remélem, maradnak” – mondta Vettel, de azzal kapcsolatban nem foglalt állást, adna-e volt csapatának Ferrari motort. „Szerintem ez nem könnyű döntés, igazából örülök, hogy nem nekem kell meghozni” – ismerte el. „Jó nekem így, hogy csak versenyző vagyok.”
A Toro Rossónak jó lenne a lejárt motor is
Miután a Mercedes elutasította a közeledést, a Red Bull a Ferraritól kért erőforrásokat 2016-ra, és „inzultusnak” élték meg, hogy az olaszok csak a 2015-ös motor módosított változatát kínálták fel nekik. „Csak a monzai futam után kerestek meg minket” – mondta Maurizio Arrivabene. „Ha az egész ügy júniusban történik, lett volna elég időnk elgondolkodni az együttműködésen” – indokolta az olasz, hogy miért nem szolgálják ki ellenfelüket. „Az F1 nem így működik” – szögezte le.
Az Orosz Nagydíj pénteki napján kiderült, a Ferrari csak a Toro Rosso számára kínálja a 2015-ös motorját, és Franz Tost, a faenzai istálló főnöke a Championat című kiadványnak elmondta: „Tudjuk, hogy késésben vagyunk, úgyhogy a 2015-ös Ferrari erőforrás használata 2016-ban elfogadható számunkra.” Elterjedt egy olyan pletyka is, hogy amennyiben így történik, a Renault is érdeklődhet a brit istálló felvásárlása iránt, vagy akár a csapatfőnök, Christian Horner is átveheti azt.
Ricciardót csak versenyképes motor érdekli
Szocsiban megkérdezték a Red Bull pilótáit is, hogy mit szólnának, ha a Renault motorjait használnák tovább. Daniel Ricciardo elmondta, versenyezni szeretne, de „ha valaki azt mondja, hogy csak a 16. helyért fogok küzdeni, akkor inkább nem kérek belőle” – jelentette ki. „Ha kitalálnak valamit, amivel az ideinél esélyesebbek lehetünk, akkor ez a jobb lehetőségek egyike” – utalt a Renault-ra. „Nem akarok a futottak még kategóriában körözni.”
Danyiil Kvjat próbálta magát távol tartani az ügytől, és kijelentette: biztos abban, hogy a csapat menedzsmentje képes a legjobb megoldást kharcolni. „Hiszem, hogy elhivatottsággal és kemény munkával bármi elérhető, függetlenül attól, hogy milyen problémáink voltak a múltban” – érvelt a Renault mellett, de leszögezte, „fogalma sincs” a folyamatban lévő tárgyalásokról. „Minden nap új helyzet áll elő, új kérdések merülnek fel. Számomra semmi sem egyértelmű” – mondta a fiatal orosz.