Vágólapra másolva!
Bár az előrejelzés szombatra és vasárnapra száraz időt ígér, nem bízták a véletlenre, Bottas délután ki sem ment az esőáztatta pályára.

Az eső megnehezítette a csapatok dolgát a Japán Nagydíj első edzésnapján, amelyen a Williams összesen csak 32 kört tett meg. Valtteri Bottas délután egyáltalán nem is ment ki a vizes pályára, és elismerte, hogy a körülmények semmilyen tesztelésre nem voltak igazán alkalmasak.

„Az első edzés még viszonylag eredményes volt, a változó pályaviszonyok között sikerült javítanunk az autónk teljesítményén" – mondta. „De spórolni akartunk a gumikkal, hátha a következő napokon is esik, ezért a délutánt inkább a garázsban töltöttük."

Felipe Massa délelőtt két hellyel a csapattársa előtt, nyolcadikként végzett, vele ellentétben viszont délután is megtett 6 kört, bár 4,5 másodperces hátránnyal csak a 16. helyen zárt. „A beállításokkal foglalkoztunk, hogy minél jobban menjünk az esőben, és úgy tűnik, szépen haladtunk" – magyarázta. „Ez nem volt a leghasznosabb nap, de holnap remélhetőleg száraz lesz az idő, és nekiláthatunk az érdemi programunknak is, hogy felkészüljünk a versenyre."

Bottas és Massa a szabadedzések nagy részét ücsörgéssel töltötte Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

Bár Szuzuka egyes szakaszainak szélein vízáteresztő aszfaltot és vízelvezető vájatokat raktak le, hogy Jules Bianchi tavalyi balesete után a pályán ne alakuljanak ki patakok, Massa azt mondta, a helyzet nem javult érezhetően. „Amikor esik, továbbra is nagyon sok a víz a pályán. Az a legnagyobb probléma, hogy gyakran felúszunk rá" – mondta. „Ettől nem könnyű megszabadulni. Még a tévében is jól láthatóak a vízátfolyások. Amióta elkezdtem versenyezni, ez folyamatosan gondot jelentett itt, nem érzékelek semmilyen javulást."

A Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley elárulta, hogy az előrejelzések szombatra és vasárnapra egyelőre száraz időt ígérnek, ezért a pénteken elszenvedett időveszteséget majd nekik is az időmérő előtti utolsó szabadedzésen kell bepótolniuk.

„Délelőtt a vizes pálya jóvoltából kipróbálhattuk az autót és a gumikat olyan problematikus szituációkban, hogy mikor kell az esőgumikról intermediate-ekre váltani" – tette hozzá. „A tesztjeinket jól sikerült végrehajtanunk, sokat tanultunk belőlük."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!