Ecclestone: A Honda elriasztja a gyártókat az F1-től

Forma-1, Magyar Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren
McLaren Honda's Spanish driver Fernando Alonso (R) is helped by staff pushing his car after a trouble on the track during the qualifying session at the Hungaroring circuit near Budapest on July 25, 2015, on the eve of the Hungarian Formula One Grand Prix. AFP PHOTO / ATTILA KISBENEDEK
Vágólapra másolva!
Az F1 ügyvezetője szerint motiválná az érdeklődőket, ha a Honda sikeres lenne, a vergődésük viszont pont az ellentétes hatást váltja ki.

Nemcsak a McLarennek, hanem a Forma-1 egészének is ártalmas a Honda idei szereplése, véli az F1 ügyvezetője, Bernie Ecclestone. A japán gyártó 2008 végén, a globális gazdasági válság beütésekor adta el a gyári csapatát, majd az új motorformula bevezetése után egy évvel tért vissza a wokingi istálló partnereként, de a ’80-as évek végén sikert sikerre halmozó együttműködés 2015-ös újraélesztése eddig csúfos kudarcnak bizonyult.

„Szerintem ez elriaszt további gyártókat is. Ez 100 százalék” – jelentette ki Bernie Ecclestone a Forbesnak. „Meglátták, hogy a Honda beszáll, és nem végez túl jó munkát, ami nem segít a helyzeten. Ha a Honda a belépése után rögtön lesöpörte volna a pályáról a többieket, mindenki úgy érezte volna, ’ha ők képesek rá, mi is meg tudjuk csinálni.’ Most viszont pont a fordítottja van. Azt mondják, ’ha nekik sem sikerül, nekünk mennyi esélyünk lenne?’” – magyarázta a brit üzletember.

A Honda nem mutat jó példát az F1 iránt érdeklődő gyártóknak Forrás: AFP/Attila Kisbenedek

A Honda győzni jött az F1-be, de egyelőre jelentős hátrányban vannak, elsősorban az energia-visszanyerő rendszerük kiforratlansága miatt. Már 2013-ban bejelentették, hogy visszatérnek az F1-be, mégsem készültek el a 2015-ös szezon kezdetére, és azóta sem látni a fejlődés látványos jeleit. A 2014-ben életbe lépett új, V6-os hibrid erőforrásokat előíró motorformula bevezetése óta a Honda az egyetlen gyártó, amely csatlakozott a mezőnyhöz, bár az Audi érkezéséről is szólnak pletykák.

„A V6-os motorok megakadályozzák, hogy mások is be akarjanak szállni a Forma-1-be, mert az érdeklődők mind azt gondolják, egy olyan céget kell legyőzniük, amely lenyűgöző munkát végez” – utalt az Independentnek az idén három futam és egy pole pozíció híján eddig mindent megnyerő Mercedesre.

Két versenyképes motor kevés

További gyártók bevonzásának jelentőségére hívta fel a figyelmet Christian Horner is. Az általa vezetett Red Bull épp a napokban rendezi válását a Renault-val, és Horner a szingapúri hétvégén elismerte, a Ferrari az egyetlen szóba jöhető gyártó számukra, mert a Mercedes nem ad nekik motort, a Honda pedig teljesen esélytelennek tűnik. Szerinte a jelenlegi helyzet nem fenntartható.

„Fontos a Forma-1 számára, hogy versenyképes motorgyártók vegyenek részt benne, mert rohamosan haladunk afelé, hogy két domináns beszállító legyen, ami végső soron egészségtelen a sport szempontjából” – jelentette ki. „A V8-asok korában három-négy versenyképes motor is volt, most viszont csak kettő győzhet önerőből. Ez pedig nem igazán természetes.”

Horner az Audi beszállásáról szóló híreket "spekulációnak" minősítette, de azt mondta: "nagyszerűnek tartom, hogy a VW érdeklődik az F1 iránt. Ám még ha el is kötelezik magukat a részvétel mellett, legalább két-három évükbe telik, mire ütőképes motort tudnak építeni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!