Vágólapra másolva!
Dietrich Mateschitz, a Red Bull első embere kijelentette, hogy a kiváló Mercedes motorokat akarták megszerezni, de ideiglenesen a Ferrarit is „nagyon elfogadható megoldásnak” tartja.

Több hónapnyi spekulációt tisztázott egyetlen nyilatkozattal Dietrich Mateschitz, a Red Bull birodalom első embere. Az osztrák milliárdos – akit nemrég hírbe hoztak a Salzburgring felvásárlásával – megerősítette, hogy közös megegyezéssel felbontják a szerződést a Renault-val és egyúttal az Infinitivel is, valamint elismerte, hogy a „kiváló munkát” végző Mercedesszel szerettek volna megállapodni a motorszállításról.

„A Mercedes hajtásláncok megszerzése volt a prioritás Milton Keynes-ben, de egy személy elutasított minket” – utalt a Daimler vezérigazgatójára, Dieter Zetschére, aki korábban azt nyilatkozta, hogy nem kaptak hivatalos megkeresést a Red Bulltól. Ezt Niki Lauda is megerősítette a Kleine Zeitungnak. Mateschitz azt is elárulta, hogy az Aston Martinnal kapcsolatos pletykáknak volt alapjuk, de a brit autógyártó nem tudta összerakni a költségvetést, így nem kerülhetnek Aston Martin címkéjű Mercedes motorok a Red Bullokba.

Dietrich Mateschitz a Red Bull Ringen, háttérben a Ferrari kamionjaival Forrás: GEPA Pictures/Daniel Goetzhaber

Ezzel gyakorlatilag az egyetlen opció a Ferrari maradt. Mateschitz szerint Helmut Marko tárgyal is az olaszokkal, az egyeztetések pedig „pozitívak és elégedettségre adnak okot.” Az osztrák üzletember mégsem túl lelkes a helyzettel kapcsolatban. „Lenyűgöző, ahogy a Ferrari a tél óta fejlődik, holott akkor még egy szinten voltak velünk. Viszont ha a Ferrari még (Sebastian) Vettellel sem tudja megnyerni a világbajnokságot, akkor nekünk sem fog sikerülni.”

„Ugyanakkor a Ferrari hajtásláncokkal lehetővé válna számunkra, hogy a 2-3. sorból rajtoljunk, és a dobogón végezzünk” – mondta Mateschitz, hozzátéve, hogy ez „nagyon is elfogadható megoldás lenne” számára a következő „két vagy három évre.” A Red Bull esetleges kiszállása sem került le a napirendről, de Mateschitz szerint a csapatok tagjainak nem kell aggódniuk. „Valami másba kezdenénk, és az embereink azon dolgoznának” – erősítette meg, hogy nem tervez elbocsátásokat.

Audi: Nincs semmi újdonság

Mateschitz sok spekulációt tisztázott, viszont nem cáfolta egyértelműen az Eddie Jordan által ismét felvetett lehetséges együttműködést a Volkswagen csoporttal. A Motorsport.com kérdésére Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi motorsport-igazgatója azt mondta: „Erről a sztoriról már 20 éve szó van, nincs benne semmi újdonság.” A Red Bullt ugyanakkor „erős csapatnak” tartja.

Christian Horner a Red Bull Racing részéről „nagyon érdekesnek” nevezte a spekulációt, és úgy vélte, „nagyszerű, ha érdeklődést mutatnak a Forma-1 iránt, de ez mind csupán találgatás. Minden gyártónak beletelik két-három évébe, amíg a semmiből versenyképes motort épít. Úgyhogy hosszabb távon ez talán egy izgalmas lehetőség, jelenleg azonban nem oldja meg a mai problémáinkat” – magyarázta.

A BMW nem tér vissza

Távol marad az F1-től a BMW, jelentette ki a Frankfurti Autószalonon a vállalat nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója, Harald Krüger. "A motorsport a BMW márka központi eleme, és a DTM fontos számunkra" - mondta a májusban hivatalba lépett vezető, az Auto Motor und Sportnak pedig kizárta az F1-es visszatérés lehetőségét. "A Forma-1 nem szerepel a lehetőségeink között. Egyszerűen nem illeszkedik a hosszú távú stratégiánkba. Le Mans-t viszont nem feltétlenül zárnám ki" - tette hozzá, és azt is elárulta, hogy a Formula E-t is "közelről figyelik."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!