Vágólapra másolva!
Túl drágák az F1-es erőforrások, ezért költségplafont vezethetnek be, és intézményesülhet a korábbi verziójú motorok értékesítése is. A Manor és a Red Bull is lemondhat a legjobb motorokról?

Maximalizálhatják az F1-es motorok árát az ügyfélcsapatok számára, értesült az Autosport. A Stratégiai Munkacsoport hétfőn tárgyalt a javaslatról, amely felső határt szabna az aktuális és az egy évvel korábbi specifikációjú erőforrásokért elkérhető összegeknek, a független istállók így anyagilag könnyebb helyzetbe kerülnének.

A motorokkal kapcsolatos kiadások komoly fejtörést okoznak a kisebb csapatok számára, mivel 2013-ig körülbelül évi 7 millió fontot kellett erre költeniük, az 1,6 literes, hibrid V6-osok korszakának kezdete óta viszont a gyártók 15-20 millió fontot is elkérhetnek egy szezonra a motorokért. Ez komoly lyukat üt némelyik csapat költségvetésén, főleg azért, mert az ár és a teljesítmény nem feltétlenül van összhangban egymással.

A független istállók lemondhatnak a legjobb motorokról? Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Amint Jean Todt, az FIA elnöke a nyáron rámutatott, a motorokkal kapcsolatos költségek rendezése az egyik legfontosabb kérdés az F1 gazdasági fenntarthatóságának biztosításához, a Mercedes szerint azonban „lehetetlen” csökkenteni az árakat. A brit szaklap a múlt héten arról is tudomást szerzett, hogy ismét engedélyezhetik a szabályokban az aktuálisnál egy változattal régebbi motorok használatát, miután a Manor az idén csak egy kiskaput kihasználva tarthatta meg a tavalyi Ferrari erőforrásokat.

Bob Fernley, a Force India csapatfőnök-helyettese is megerősítette, hogy ezt a helyzetet próbálják intézményesíteni. A szaklap szerint egy esetleges pozitív döntés lehetővé tenné, hogy a Manor 2016-ban az idei Mercedes motorokat használja (valószínűleg a Monza előtti specifikációt), a Red Bull pedig Ferrari erőforrásokra váltson anélkül, hogy kötelező legyen megkapniuk a legfrissebb változatot.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!