Vágólapra másolva!
A „futottak még” kategóriában vettek részt a McLaren-Hondák a Belga Nagydíjon, ahol váratlan események hiányában esélyük sem volt a pontszerzésre, és a várakozásoknak megfelelően a Manorokon kívül nem tudták felvenni a versenyt az ellenfelekkel.

Fogadkozott a Honda, hogy az új motorváltozatuk már a Ferrarival lesz egy szinten, de még a korábbiaknál is gyengébb szereplés lett a bizakodás vége a Belga Nagydíjon. Jenson Button és Fernando Alonso a kettős motorcserék miatt szombaton már rekordot döntött az összesen 105 helyes rajtbüntetéssel, vasárnap pedig teljesen kilátástalanul autóztak a vert mezőnyben. Button ráadásul műszaki hiba miatt még Alonso mögött is alaposan lemaradt.

„Gondunk volt az energia felszabadításával” – mondta a brit a futam után. „Nem tudtuk bevetni, ahogy kellett volna, és a visszanyerés sem működött megfelelően. Tulajdonképpen az egész egyenest a hibrid rendszer nélkül teljesítettem, mivel az Eau Rouge után már csak a benzinmotor működött. Ez még jobban megnehezítette a dolgomat, és igazából elég ciki volt, hogy csak körbe-körbe autókáztam” – nyilatkozta a 2009-es bajnok, aki azt mondta, vasárnap nem élvezte a versenyzést.

Alonso nagyot rajtolt, de utána nem tudott versenyképes maradni Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

Button némi iróniával a hangjában megjegyezte, hogy amikor lekörözték, legalább jól láthatta az előtte zajló csatákat. Elmondta, korábban nem tapasztalt hiba merült fel a McLarennél, de rámutatott, hogy Alonso eredményéből látható, hogy „a tempónk egyébként sem jó. Fernando 36 másodperccel volt az előtte lévő autó mögött, és nála minden rendben működött. Ez megmutatja, hol tartunk, és Monza ugyanilyen lesz” – adott lesújtó prognózist.

Alonso nem volt ennyire keserű a Belga Nagydíj után, amit a Twitteren élete legjobb spái futamának nevezett, és szerinte „talán a legjobb rajtom volt 2004 óta.” A futam után viszont azt mondta, „kemény verseny, és fájdalmas hétvége volt, és ma egyszerűen nem voltunk versenyképesek. Csak a rajtban leltem örömömet, hiszen jó érzés az első kör végén a 14. helyen állni, miután a 20-ról indultam. Ezután viszont a tempónk nem volt elegendő, de legalább mindkét autónk célba ért.”

A Honda részéről Jaszuhisza Arai köszönetet mondott a két pilótának „a hétvégén tanúsított professzionalizmusukért”, és rámutatott, számukra „a legelkeserítőbb, hogy nem tudtunk felnőni az elvárásaikhoz, valamint a csapat, a rajongók is azt várták, hogy a fejlesztéseink eredményeket hoznak.” Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke ennek ellenére kijelentette, vállvetve dolgoznak a Hondával közösen, hogy ismét megtalálják az előre mutató, és sikerre vezető utat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!