Az FIA elfogadta a 2016-os előzetes versenynaptárat, amely rekordszámú, 21 versenyt tartalmaz elsősorban a Német Nagydíj visszatérése és a bakui Európa Nagydíj belépése miatt. Bernie Ecclestone viszont – bár a Motorsport.com-nak azt mondta, nem számít változásra a naptárban – továbbra sem biztos benne, hogy Németország és Olaszország jövőre versenyt fog rendezni.
„Nem tudom, mi lesz Németországgal. Szerződésünk van velük, úgyhogy ha azt tiszteletben tartják, bent maradnak” – jelentette ki az F1 ügyvezetője, és a Movistarnak azt is elárulta, hogy „valószínűleg Monza” a legveszélyeztetettebb verseny a jövőre nézve. Az olaszok a Tuttosport szerint már miniszterelnöki szinten próbálnak megoldást találni Ecclestone a verseny sorsának biztosítására.
A csapatok viszont nem örülnek annak, hogy 21 helyszínre kell ellátogatniuk jövőre, és várhatóan a nyári szünet is rövidebb lesz a megszokottnál. Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint ennyi futamhoz már „további munkaerő és (dologi) erőforrások” bevetésére lehet szükség, a Red Bull, a Williams, és a McLaren pedig kifejezte az igényét a nyári szünet megtartására a sokat utazó csapattagok pihenése érdekében.
Az Auto Motor und Sport egy névtelen csapattagra hivatkozva írja, hogy az évi 20 futamos menetrend túllépése és a nyári szünet redukálása „szabályokba ütközik, úgyhogy minden csapat beleegyezése szükséges hozzá, márpedig nem mindegyik hajlik rá.” A Motorsport.com pedig úgy tudja, továbbra is kétségek vannak a Német Nagydíj jövőjével kapcsolatban, és ha ezek beigazolódnak, a hungaroringi futam egy héttel előrébb kerülhetne, amitől ismét hosszabb lehetne a nyári szünet. A hockenheimi pálya viszont már bejelentette, hogy megkezdték a jegyértékesítést a 2016-os futamra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!