Vágólapra másolva!
A McLaren sportigazgatója szerint a japánok motorjában komoly potenciál rejlik. Jenson Button örül a Belga Nagydíjtól érvénybe lépő rádiós szigorításoknak, a Hungaroringen pedig nem bánna egy kis esőt.

Már átvonult Budapest felett a csütörtök délután a Hungaroringet is eláztató viharzóna, amikor Jenson Button egy narancssárga közúti McLarennel - az énekesnő Zsédával párban - a szállodájától a szűk utcákon keresztül elfurikázott egy belvárosi bárba, hogy a jelenlétével adjon nyomatékot a Johnnie Walker ittas vezetés elleni „Join the Pact" kampányának.

Mivel a hétvégi előrejelzés szerint a Magyar Nagydíjon van esély további záporokra, a brit versenyző a szokottnál bizakodóbb - erre azért is lehet oka, mert már többször bebizonyította, mennyire jól tud alkalmazkodni a változó viszonyokhoz. Magyarországon kétszer (2006-ban, illetve 2011-ben) is ízelítőt adott ebből.

mert bár megnehezítik a dolgunkat a pályán, számomra érdekesebb így versenyezni, mert megnő a szerepünk. Nem a miénk a leggyorsabb autó, de a többieknél jobb döntésekkel nyerhetünk pozíciókat " - mondta az Origo GPhírek-nek, utalva a McLaren idei formájára.

A patinás istállónál ugyanis az új Honda motorok eddig nem váltották be a reményeket; a wokingiak csupán a Manort előzik meg a konstruktőri rangsorban, és az időmérőn gyakran a Q1-ből sem sikerül továbbjutniuk.

Meglepő javulásra számítanak

Bennfentesek arról suttognak, hogy a McLaren türelme fogyóban van, és már a jövő évi felkészülésüket is hátráltatják az erőforrással kapcsolatos problémák. A csapat versenyigazgatója, Eric Boullier azonban tagadja ezt.

"Kemény munka zajlik a háttérben, és jó látni, hogy a Hondával egy egységként működünk. Nagyon mélyről indultunk, és tudjuk, hogy sok tennivalónk van még. Ugyanakkor elégedettek vagyunk azzal, amit ilyen rövid idő alatt elértünk" - közölte az Origo GPhírek-kel. "Nincs konkrét célkitűzésünk az eredményekre vonatkozóan, csak a lehető leghamarabb képesek akarunk lenni a győzelmekre."

"Szerintem néhányan meg fognak lepődni, amikor majd teljes mértékben sikerül kiaknáznunk a hajtáslánc potenciálját. A javulás inkább másodpercekben, mint tizedekben lesz mérhető."

A tervek szerint

a Magyar Nagydíjtól a McLaren maximális teljesítményen tudja majd használni a hibrid rendszerét,

amit korábban a megbízhatósági zűrök miatt nem tehettek meg.

Simán összejöhet a kitűzött cél

Boullier "nagyon sikeresnek" értékelte a Join the Pact kampányt, amellyel a józan vezetés fontosságára hívják fel a figyelmet. "A Forma-1 a legjobb csatorna erre" - véli, amivel Button is egyetért. A kezdeményezés célja, hogy minél többen üljenek tisztán, alkoholos befolyásoltság nélkül a volán mögé, és az így megtett kilométereket számolják is.

Button és Zséda együtt kampányol a józan vezetésért Forrás: Al Staley

"Nagyszerű látni, hogy mennyien csatlakoztak hozzánk világszerte, és remélem, még többen fognak. A cél az ötmillió fő elérése 2018-ra, de biztos vagyok benne, hogy könnyen meglesz ez a szám" - tippelte Button. Az ittas vezetés szerinte olyan "valós probléma, amelyről sokan megfeledkeznek."

Örül a távirányítás visszaszorításának

A szurkolók többsége elégedetten nyugtázta, hogy a Belga Nagydíjtól tovább szigorítanak a rádiós adatforgalmon, és a rajtolás eddig szinte teljesen automatizált folyamatában is nagyobb beleszólása lesz a pilótáknak. Button reméli, hogy a rutinjából adódóan hasznot tud húzni ebből.

Button örül, hogy nagyobb lesz a pilóták felelőssége Forrás: McLaren

"Nagyon örülök a megszorításoknak. Most is roppant nehéz vezetni az autókat, de amikor megérkeztem a Forma-1-be, mindenre magamnak kellett rájönnöm - a gumik kímélésének módjára, a hatékony rajtolás fortélyaira. Ki kellett tapasztalnom ezeket az évek során. Ez ma már sajnos nem így van, a fiataloknak a szájukba rágják, hogy mit kell tenniük. Remélhetőleg visszatérnek a régi idők."

A rajtra vonatkozó technikai előírások megváltoztatásával kapcsolatban ugyanakkor akadnak , akik szerint ez a változtatás sem fogja jobban megkavarni a versenyek elejét.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!