Vágólapra másolva!
Történelmi jelentőségűként kezelhetik a Renault esetlegesen újjáalakuló gyári istállóját, jelentette ki Bernie Ecclestone, aki az átlagosnál több pénzt is adna a franciáknak a jogdíjakból. Ők természetesen örülnek ennek, a Toro Rosso viszont egyelőre nem tudja, mit hoz a jövő.

Amennyiben a Renault felvásárolja a Lotust, történelmi jelentőségű istállóvá minősíthetik a gyári csapatot, ezáltal megemelt bevételhez juthat a francia autógyártó F1-es szervezete, mondta Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője az Autosportnak. Ezt a státuszt jelenleg a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren és a Williams élvezheti. A FOM a jogdíjak 65%-át osztja szét a csapatok között, az öt történelmi istálló 15%-ot kap - ebbe a körbe csatlakozhat be a Renault is.

„Amennyiben felvásárolják a Lotust, és pont úgy tesznek, ahogy a Mercedes vagy a Red Bull, akkor biztosan bekerülhetnének” – mondta Ecclestone. „Beszéltek már arról, hogy talán átveszik a Lotust, úgyhogy az irány adott számukra, és mi nagyon örülnénk, ha tényleg beszállnának” – tette hozzá, de azt tagadta, hogy ehhez a jelenlegi történelmi istállók beleegyezésére is szükség lenne. „Ha (a Renault) egy lapra kerül a többiekkel, nem hiszem, hogy bárkit is meg kellene kérdeznünk erről. Szerintem egyszerűen megoldanánk.”

Ismét Renault lesz a Lotusból? Forrás: AFP/Antonio Scorza

A Renault 1977 óta mindössze öt szezont hagyott ki a Forma-1-ben, tehát mindenképpen a sportág meghatározó gyártójának számít. Jelenleg viszont csak a Red Bull és a Toro Rosso motorszállítójaként van jelen, így a bevételekből nem részesül, ráadásul az ügyfeleik hevesen kritizálják is őket a megbízhatatlan és gyenge erőforrások miatt. A francia gyár nem igazán akar sokkal többet költeni F1-es részvételére, de ha Ecclestone tényleg busás jutalmat ad nekik, az újabb lépés lehet az önálló csapat vállalása felé.

A Motorsport.com úgy értesült, hogy még a Renault teljes kivonulása sem került le a napirendről, de közben előrehaladott tárgyalások zajlanak a Lotus felvásárlásáról, amelyről Carlos Ghosn, a Renault-Nissan első embere az augusztusi szünet során dönthet. Ennek részeként a franciák a Hungaroringen tárgyalnak majd a FOM-mal, és szponzori csomagot is összeállítanak, amelyben Pastor Maldonado, illetve Sergio Pérez tehetős támogatóinak is szerep juthat.

Cyril Abiteboul, Bernie Ecclestone, Christian Horner és Helmut Marko egyeztet Forrás: Getty Images/Red Bull Content Pool/Dan Istitene

„A folyamatosan zajló helyzetértékelésünk egy részét az jelenti, hogy biztosan elegendő anyagi erőforrásokkal rendelkezzünk ahhoz, hogy megfeleljünk a legmagasabb szinten való szereplés érdekében támasztott elvárásoknak” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője az Autosportnak. „Egyáltalán nem szándékozunk a futottak még kategóriában szerepelni, ahogy most tesszük, nem akarjuk csak a helyet foglalni a rajtrácson” – közölte.

„A sportban ápolt örökségünk ismeretében a Renault Forma-1-es projektjének az élvonalban kell lennie. A részvételünk - nemcsak motorszállítóként, hanem csapatként való - anyagi elismerése nyilvánvaló segítség. Bár a pénz kulcsfontosságú szempont az F1-ben, mindig vannak további nehézségek is, amelyeket kezelni kell, de anyagi forrásokra természetesen szükség van, úgyhogy az ilyen kijelentések Bernie-től hasznosak” – mondta a francia menedzser.

Nem tudni, mit hoz a jövő

A Motorsport.com szerint felmerült, hogy a Red Bull jelenlegi főszponzora, az Infiniti logója a gyári istálló alapvetően fekete-sárga megjelenésű autóira kerüljön, és az is kérdéses, hogy egy esetleges gyári csapat indítása hogyan befolyásolná a Red Bull és a Toro Rosso erőforrás-ellátását. A Red Bull szerint érvényes szerződésük van 2016 végéig, az olaszok csapatfőnöke viszont inkább kivár, és csak azután foglalkozik a motorok kérdésével, hogy tisztázódnak a Renault tervei.

„Nem tudom, hogy a Renault hogyan határozott a jövőjét illetően” – ismerte el Franz Tost az Omnicorsénak. „Három-négy hónappal ezelőtt eljöttek a gyárunkba, Faenzába, aztán Bicesterbe is ellátogattak, hogy megnézzék az ottani létesítményeinket. Tárgyalások zajlottak, de aztán kezdtem úgy érezni, hogy nem igazán érdeklődtek a Toro Rosso megvásárlása iránt” – magyarázta Tost, aki szerint „néhány hónapot” kell még várni, hogy kiderüljenek a Renault tervei.

Szavazzon!

Ön szerint hogyan folytatja a Renault?

„Amint meghozták a döntésüket, látni fogjuk, hogy kell-e más gyártókkal tárgyalnunk, vagy sem. A Ferrarival néhány évvel ezelőtt sikeresen együttműködtünk, de jelenleg semmi sem dőlt el” – közölte az osztrák menedzser, aki azt is elárulta, hogy Spában még nem, csak a szezon későbbi szakaszában számít a Renault erőforrások teljesítményének érezhető javulására.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!