Vágólapra másolva!
Azt állítják, a Magyar Nagydíjon maximális teljesítményen fogják járatni az ERS-t. Alonso bízik benne, hogy a szezon második félidejében a McLaren sokkal közelebb lesz az élcsapatokhoz.

A Forma-1-be az idén visszatérő Honda teljesítményét eddig leginkább az energiamenedzsmenttel kapcsolatos nehézségeik fogták vissza, de a sportprogramjukat irányító Arai Jaszuhisza azt állítja, a hétvégi Magyar Nagydíjon végre maximálisan kihasználhatják az ERS potenciálját.

„Az a célunk, hogy a szezon első felét precíz energiagazdálkodással és az ERS maximális kihasználásával fejezzük be, s így a versenyzők tehetsége teljességgel megmutatkozhasson ezen a pályán" – mondta Arai. „A Hungaroring kacskaringós, többnyire lassú és közepes sebességű kanyarokból áll, ráadásul a szintkülönbség is jelentős, így nagyon nehéz rajta előzni. Az összes kanyarja szűk és technikás, de a ritmusa megkülönbözteti a szokásos fék/gáz-típusú pályáktól."

A Honda még nevet is adott a motorjainak: Alonsóét Marianónak, Buttonét Kyle-nak hívják Forrás: Honda F1

Arai célzott rá, hogy a Hungaroring az előző pár helyszínnél jobban kedvezhet a McLarennek. „Mivel nincsenek rajta hosszú egyenesek és tartósan padlógázas részek, az átlagosnál kevésbé veszi igénybe a motorokat" – mutatott rá. „Hullámzó jellege miatt azonban különösen precíz energiamenedzsmentet és -felhasználást követel alacsonyabb sebességfokozatokban és a kanyarok kijáratánál."

A balesetek is hátráltatták a McLarent

Habár a Honda Montrealban bemutatkozó új specifikációjú hajtáslánca, amelyre már 2 fejlesztési zsetont is elköltöttek, még az előzőnél is sérülékenyebbnek bizonyult, a McLarent az utóbbi időben balesetek is hátráltatták. Az Osztrák Nagydíj elején Fernando Alonsót Kimi Räikkönen ütötte ki a versenyből, a silverstone-i rajt után pedig Jenson Button esett ki, miután éppen a csapattársával ütközött, akinek mások miatt kellett elrántania a kormányt.

„Szörnyen bosszantó volt, hogy az új alkatrészeink és fejlesztéseink az első körben történt balesetek miatt megsemmisülnek, mielőtt még a versenyen kipróbálhattuk volna őket" – ismerte el a csapat sportigazgatója, Eric Boullier.

A McLaren fejlesztéseit a balesetek miatt sem tudták elég alaposan tesztelni Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

„Bízom benne, hogy Magyarországon a teljesítményünk végre legalább egy kis ízelítőt adhat a szervezetünk potenciáljából, mert csodálatos lenne új erőre kapva nekivágni a nyári szünetnek."

Alonso, aki a silverstone-i ütközést átvészelve végre megszerezte idei első pontját, bízik benne, hogy „a szezon második felében egy teljesen más McLarent látunk majd, sokkal versenyképesebbet." A spanyol a Formula1.com-nak azt mondta, a közeljövőben „meglehetősen nagy fejlesztések" érkeznek a McLaren autójához.

„Persze ez nem különösebben nagy kunszt, amikor a rajtrács végén vagyunk, 2 másodpercre lemaradva a többiektől" – tette hozzá. „Innen minden lépés fél másodpercet, vagy akár 8 tizedet is hozhat, míg a dobogóért harcoló csapatok kéthetenként legfeljebb 1 tizedet tudnak nyerni. Szerintem a második félidőben sokkal közelebb leszünk az élmezőnyhöz."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!