Vágólapra másolva!
Az idei szezontól minden új motorszállító öt egységet építhet be büntetlenül a versenyzőik autóiba, de a Honda nem biztos benne, hogy az idén nekik is jár a kedvezmény, pedig a szabályt nekik kedvezve hozták meg.

Az FIA Motorsport Világtanácsa múlt pénteken visszamenőlegesen elfogadta az F1-ben érvényes motorszabályok változását, amelynek lényege, hogy az első szezonjában minden motorszállító a többieknél eggyel nagyobb keretből gazdálkodhat. A szabállyal a Honda munkáját próbálták meg segíteni, mivel a japán gyártó a megbízhatóság és a teljesítmény terén is küszködik az idei visszatérése óta.

A Honda viszont óvatosan közelít a kérdéshez, mert a kettővel ezelőtti hétvégén, az Osztrák Nagydíjon már beszerelték az idei ötödik, sőt hatodik elemet egyes hajtáslánc-elemekből, ezért le is töltötték az akkor még érvényben lévő, szigorú büntetéseket. Egy újabb példány bevetése már a hatodik, illetve hetedik lenne számukra. „Nem ismerjük a részleteket azzal kapcsolatban, hogy például az ausztriai büntetéseket hogyan kapjuk vissza. Most, hogy az FIA meghozta a döntést, ezt tisztázni kell, mielőtt továbblépünk” – mondta a gyár szóvivője a Motorsport.com-nak.

Vajon milyen motorokat rejt majd a McLaren Honda kamionja a Hungaroringen? Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

A japánok állásfoglalást kérnek az FIA-tól azzal kapcsolatban, hogy a helyzetre való tekintettel beszerelhetnek-e újabb hajtáslánc-elemeket, és a válasz ismeretében döntik el, hogy milyen változattal érkeznek a Hungaroringre. A visszajelzés a zsetonjaik későbbi felhasználása tekintetében is fontosnak ígérkezik. „Még mindig van időnk a Magyar Nagydíjig” – mondta a szóvivő. „A részletek naponta változnak a futamig.”

Az autógyár F1-es programjának vezetője, Jaszuhisza Arai azt is kijelentette, hogy a McLaren nyomása ellenére sem kezdenek el kívülről szakembereket igazolni a fejlesztések elősegítése érdekében. „Nem hinném. Már így is elég erőforrással rendelkezünk” – utalt az emberi és anyagi feltételekre. Arai azt is nyomatékosította, hogy a továbbiakban is ő maga kívánja vezetni a Honda F1-es programját, és a cég hosszú távra tervez.

Button nem tervez előre

Bár a versenyzők Ron Dennis elmondása szerint jelenleg nem okoznak problémát a McLaren számára, Jenson Button jövője ismét kezd ködbe burkolózni Wokingban. Dennis nyíltan kijelentette, hogy a 2009-es világbajnoknak van szerződése a következő szezonra is, de később kiderült, hogy ez nem garantálja számára a versenyzői ülést. Button a Sky Sportsnak kijelentette, „nem magától értetődő”, hogy 2016-ban is a McLaren pilótája lesz. „Mindig, mindenfelé akadnak lehetőségek” – mondta.

A McLarennél túlkínálat van pilótafronton: a BBC úgy tudja, Dennis már az idei szezonra sem akarta megtartani Buttont, de alulmaradt tulajdonostársával, Mansour Ojjeh-val folytatott hatalmi harcában, és ennek a kispadra ültetett Kevin Magnussen itta meg a levét. Ráadásul a GP2-es bajnoki cím esélyese, Stoffel Vandoorne is Button helyére ácsingózhat. A brit pilóta egyetlen reális alternatívája a Williams lehet, amennyiben a Ferrari kivásárolja onnan Valtteri Bottast.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!