Az Aston Martin Mercedes motorokkal mentheti meg a Red Bullt

Forma-1, Danyiil Kvjat, Red Bull Racing, Brit Nagydíj
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 03: Daniil Kvyat of Russia and Infiniti Red Bull Racing returns to the garage during practice for the Formula One Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 3, 2015 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150703-00378 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Szponzorként csatlakozna a Red Bullhoz az Aston Martin, amelynek résztulajdonosa a Mercedes anyacége. A meghökkentő együttműködés létrejöttének előfeltétele lehet, hogy a Renault visszavásárolja a Lotust, amely jelenleg szintén a Mercedes ügyfele.

Tárgyalásokat folytat az Aston Martin és a Red Bull menedzsmentje arról, hogy a legendás brit sportautó-gyártó a Red Bull Racing partnereként térjen vissza a sportágba, és ezzel hozzásegítse a korábbi négyszeres világbajnok, jelenleg Renault motorokkal küszködő istállót a Mercedes erőforrásainak megszerzéséhez - értesült az autóipari körökben elismert Autocar magazin. A lap megkeresését a brit gyár nem kommentálta.

Az együttműködés révén az Aston Martin hirdetőként megjelenne az autókon – a lap szerint a motortakaró elemeken, a bikák helyén –, a Mercedes pedig hivatalos motorszállítóként venne részt az üzletben. Ennek alapját az teremti meg, hogy a Mercedes-AMG anyacége, a Daimler AG az Aston Martin 5%-os tulajdonosa is, viszont a németek nem tekintik konkurensüknek a britek utcai sportautóit, amelyekhez az AMG motorokat is szállít.

Az Aston Martin váltja az Infinitit, a Mercedes pedig a Renault-t? Forrás: Getty Images/Charles Coates

A lap úgy tudja, hogy a tárgyalásokat az Aston Martin részéről az ügyvezető, Andy Palmer és a marketingigazgatóként dolgozó Simon Sproule kezdeményezte. Mindketten mozgatórugói voltak annak, hogy a Renault-Nissan tulajdonában lévő Infiniti szponzorként csatlakozzon a Red Bull Racinghez, de az együttműködés létrejötte óta átigazoltak az Aston Martinhoz.

Az egyik legismertebb F1-es blogger, Joe Saward szerint az Aston Martin többségi tulajdonosa, az olasz Investimenti már Palmerék érkezése előtt is elkezdte keresni az F1-es Mercedes erőforrások átcímkézésének lehetőségét, és a németek támogatják az elképzelést, mivel további ügyfelek megnyerésével szeretnék csökkenteni az F1-es motorfejlesztéssel kapcsolatos költségeiket.

Ez kell a Red Bullnak? Forrás: Mercedes AMG Petronas

A Mercedes jelenleg a gyári csapata mellett a Williamsnek, a Force Indiának és a Lotusnak szállít motort, de egyre erősebb a pletyka, miszerint a Renault a Lotus visszavásárlására törekszik annak ellenére, hogy az enstone-i istállónak 2020-ig élő szerződése van a Mercedesszel. „A Renault maradása a Forma-1-ben mindenkinek az érdeke” – mondta Toto Wolff a Speed Weeknek, és kijelentette, megoldást fognak találni a szerződés felbontására, ha a Renault át akarná venni a Lotust.

Az enstone-i istálló és a Mercedes szakítása a Red Bull-Aston Martin együttműködés előfeltétele, hiszen a szabályok szerint egy gyártó nem láthat el négy csapatnál többet az F1-ben. Wolff viszont nem erősítette meg, hogy hajlandók lennének motorokat adni a Red Bullnak, amely egyébként 2016 végéig szerződésben áll a Renault-val. „Át kellene tekintenünk ezt az új helyzetet” – foglalta össze.

A Lotus eladása is kell hozzá

A Lotus képviselői az elmúlt hetek során többször tagadták, hogy eladni készülnek az istállót, de a pénteki sajtótájékoztatón ismét Matthew Carternek, a csapat ügyvezetőjének szegezték a kérdést, hogy Gerard Lopez, az istálló többségi tulajdonosa miért nem jár mostanában F1-es futamokra. „Más projektekkel van elfoglalva, és minden bizonnyal elégedett a dolgok menetével, és nem érzi szükségét, hogy beavatkozzon” – mondta Carter.

Az F+1 blog közben francia forrásból úgy értesült, hogy megszületett a döntés a Renault visszatéréséről. Ez akár az Aston Martinnak is előkészítheti a terepet, így újabb ikonikus márka tűnhet fel az F1-ben, ami eddig meglepő módon mindössze két szezont töltött a sportágban, még 1959-ben és 1960-ban.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!