Vágólapra másolva!
A Force India tulajdonosa, Vijay Mallya szerint ezért az istállókkal együtt kellene dolgoznia annak érdekében, hogy a világbajnokság fenntarthatóvá váljon. A csapatfőnökök a sajtót hibáztatják a negatív közhangulat miatt.

Bernie Ecclestone néhány nappal ezelőtt ismét bírálta a Forma-1 jelenlegi helyzetét, „hulladéknak” nevezve a jelenlegi hajtásláncokat, amelyek meghatározzák a világbajnokság menetét, mivel a közönség szerint nem elég hangosak, nem elég erősek. Ráadásul a Mercedes továbbra is jelentős előnyben van, és az üldözők között sok a meghibásodás, valamint ezek miatt a rajtbüntetés is.

A Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján az újságírók nekiszegezték a kérdést a jelenlévő csapatfőnököknek, hogy mi a véleményük a kritikákról. Vijay Mallya szerint Ecclestone-nak „nem kellene eladnia a terméket, ha hulladéknak tartja. Tekintettel arra, hogy olyasmit értékesít, amit hulladéknak gondol, mégis fontmilliárdokat keres vele, talán együtt kellene működnie a résztvevőkkel, hogy ne legyen olyan vacak” – jelentette ki a Force India csapatfőnöke.

Nem Ecclestone a hibás, a Lotus szerint Forrás: AFP

Az F1 ügyvezetője az eredeti nyilatkozatában kifejezetten a hajtásláncokról beszélt, de mondandóját a sajtó az egész világbajnoksággal összefüggésben értelmezte. Mallya úgy véli, az egyre többet bírált Stratégiai Munkacsoportnak az F1-gyel kapcsolatos „alapvető problémákkal” kellene foglalkoznia, de üdvözölt minden lépést, ami fokozza a versenyt, és vonzóbbá teszi a sportot.

„Számunkra a legfontosabb, hogy minden csapat fenntarthatóan működhessen az F1-ben, így a kicsik is versenyképesek lehetnek. Ha a Williams legyőzi a Ferrarit, az izgalmas, ha a Sauber legyőzi a Williamst, az még inkább. A csapatoknak elég stabilan kellene működniük ahhoz, hogy ütőképes autó készítésére koncentrálhassanak a túlélésért való aggódás helyett” – mondta, majd ismét is felhívta a figyelmet a sokat emlegetett költségcsökkentés jelentőségére.

A sajtó a hibás, nem Ecclestone

A sajtótájékoztatón ritkán hallható parázs vita alakult ki azzal kapcsolatban, hogy mi az oka az F1-et körülvevő állandósult negatív hangulatnak. Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke szerint a sport az elmúlt évtized során megváltozott, mivel kiszálltak belőle a rengeteg pénzt elköltő autógyárak, viszont az üzleti modellje változatlan maradt, és a finanszírozással kapcsolatos nehézségek eredményeik a folyamatos kritikákat.

A Lotus ügyvezetője, Matthew Carter viszont nyíltan az újságírókat kezdte hibáztatni a rossz hangulat miatt. „Őszintén azt gondolom, hogy a sajtótól ered. Gyanítom, Ecclestone úrra gondol, hogy ez az egész tőle származik, de szerintem csak reagál arra, ami az újságokban megjelenik” – válaszolta a Telegraph kérdésére. „Szerintem Bernie megpróbálja támogatni a sportot, és szeretné vonzóbbá tenni azt a rajongók számára, ők azonban azt olvassák, amit önök írnak” – jelentette ki.

A sajtótájékoztató résztvevői fentről lefelé, balról jobbra: Matthew Carter (Lotus), Vijay Mallya (Force India), John Booth (Manor), Monisha Kaltenborn (Sauber), Eric Boullier (McLaren), Claire Williams (Williams) Forrás: Sahara Force India/James Moy Photography

„A rajongók persze meghallgatják, amit Bernie mond, ezzel egyetértek, de végül is az önök tudósításait olvassák el, vagyis ha önök negatívan állnak hozzá, a közönség sem a pozitívumokat fogja látni” – mondta a brit, majd parttalan vitába keveredett a brit lapot képviselő honfitársával arról, hogy miért nem a „fantasztikus hibrid technológiáról”, vagy a lóerők számáról számolnak be az olvasóknak.

Mallya később egy példán keresztül illusztrálta a véleményét: „A sajtó kétféle nézőpontot jeleníthet meg. Lehet azt mondani, hogy a sport nagyon unalmas, mert a két Mercedes mérföldekkel előrébb jár, de úgy is meg lehet közelíteni, hogy húha, a Mercedes fantasztikus munkát végzett” – mondta az indiai. Az nem került szóba, hogy a sajtó mellett a közönség is elégedetlen a látottakkal, de Claire Williams azt elárulta, hogy a GPDA felmérésének eredményével egyelőre nem foglalkoztak, mert túl későn kapták kézhez, és önálló ütemtervet követnek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!