Vágólapra másolva!
Óriási csata zajlott a Formula Renault 3.5 szombati futamán, amelynek végén az F1-ben is induló Roberto Merhi az idén először dobogóra állhatott. Több balesetet hozott a 2.0-s mezőny versenye, és az F1-es bemutatók között lezajlott az új Renault Sport Trophy első futama is.

A strandidő ellenére is szép számú közönség előtt zajlott a Hungaroringen a World Series by Renault kilencedik hazai látogatásának első napja. A helyszínre kilátogató nézőknek a délelőtti edzések után szinte folyamatosan futamokban és szórakoztató programokban lelhette örömét - köztük az F1-ből ismert Roberto Merhit is felsorakoztató Formula Renault 3.5 első megmérettetését, a Red Bull F1-es bemutatóját, illetve a vadonatúj Renault Sport Trophy hazai bemutatkozását.

Sokan bizonyára Merhinek szurkoltak, és az F1-ben sereghajtó Manor spanyol pilótája rá is szolgált erre, taktikus versenyzéssel ugyanis a 2. helyre jött fel, miután a 6. rajtkockát szerezte meg a délelőtti időmérőn. A pole-ból induló Oliver Rowland elrontotta a rajtot, így visszaesett a 3. helyre, de a táv harmadánál utolérte az élen álló Egor Orudzhevet, megelőzni viszont egészen a futam végéig nem tudta. Kettejük csatája lehetőséget adott a 3. helyen autózó Matthieu Vaxiviére-nek, Merhinek és Tom Dillmann-nak a felzárkózásra

Orudzhev a rajtnál átvette a vezetést, és a leintésig maga mögött tartotta az üldözőit Forrás: Renault Sport

Ahelyett viszont, hogy Rowland megelőzte volna Orudzhevet, Merhi jutott túl először Vaxiviére-en az Alesi-kanyarban, majd közvetlenül a leintés előtt az utolsóból kigyorsítva a többször hibázó Rowlandet is maga mögé tudta utasítani. Remek védekezésének köszönhetően így Orudzhev élete első futamgyőzelmét ünnepelhette a kategóriában, Merhi pedig az idén először dobogóra állhatott a pontversenyt továbbra is vezető Rowland előtt. A mezőny egyetlen női résztvevője, Beitske Visser a 9. lett, a McLaren tehetségkutató programjában résztvevő Nyck de Vries pedig csak a 11. helyen ért célba.

Da Costa csapatott az RB8-cal

A leintés után szórakoztató programok, köztük Antonio Félix da Costa F1-es bemutató körei, autogramosztás és a Renault Kadjar Show szerepelt a programban, 14:40-től pedig az új generáció, a Eurocup Formula Renault 2.0 mezőnye vehette birtokba a Hungaroringet. A fiatalok ezúttal sem kímélték egymást, már a rajtnál megindult az adok-kapok, és később is történt két látványosabb baleset a Nigel Mansell kieséséről elhíresült 4-es kanyarban, illetve a 2-es fordulóban is.

A Formula Renault 2.0-ban Jack Aitken nyert Forrás: Renault Sport

A futamot végig Louis Delétraz vezette, de az ifjú pilóta már a rajtnál kiugrott, így hiába épített ki számottevő előnyt a 30 perc+1 körös táv során, végül csak a 3. helyen értékelték, mivel kihágásáért 10 másodpercet hozzáírtak az idejéhez. A győztes így a brit Jack Aitken lett honfitársa, Ben Barnicoat előtt, Delétraz pedig mindössze 16 századdal előzte meg a 4. Kevin Jörgöt.

A Hungaroringen is bemutatkozott a R.S 01

A szombati nap utolsó versenyprogramja a vadonatúj Renault Sport Trophy 70 perces endurance futama volt, ami az új Renault Sport R. S. 01 és a lebonyolítási rendszer miatt is újdonságot hozott a World Series by Renault programjába. A prototípus autókra hasonlító, 550 lóerős R. S. 01 hangos és gyors lett, bár szombaton a felmelegedett aszfalt miatt a köridők elmaradtak a pénteki, meglepően gyors 1:41-es köröktől.

Az R.S.01 látványos és gyors versenyautó lett. A motor nyomatéka 650 Nm Forrás: Origo

A 13 autót számláló mezőny a rajtnál kissé foghíjasnak tűnt, és a pilóták nem igazán tartották be a repülőrajtoknál ismert kétoszlopos formációt, így már a rajtnál parázs küzdelem alakult ki a versenyzők között. Ez szerencsére az „Elite” kategóriás sportolók leváltása, és a „Prestige”, tehát félprofi pilóták beülése után is fennmaradt, és a dobogós helyek sorsa egészen a leintésig nem volt tisztázva, köszönhetően több koccanásnak és ütközésnek, valamint a kiélezett küzdelemnek.

A futamot végül megnyerő Wolfgang Reip-David Cebrian Ariza páros közül az utóbbi sikeresen feltartotta David Fumanelli és Dario Capitanio, valamint Andrea Pizzitola és Richard Gonda autóját, sőt a leintésre már Luciano Bacheta és Niccolo Nalio Renault-ja is lőtávolba került. Meglepően szoros végeredmény született tehát a 70 perces futam végén, ami a Formula Renault 3.5-ben látott csata után egyfajta keretbe foglalta a szombati versenyek eseményeit.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!