Vágólapra másolva!
Hangos és gyors versenyautók, szinte non-stop program és családbarát szórakozás jellemzi a World Series by Renault-t, amely a hétvégén már a kilencedik alkalommal érkezik a Hungaroringre. Igényes és ingyenes autóverseny nemcsak fanatikusoknak.

Visszakerült a World Series by Renault (WSR) hétvégéje oda, ahova igazán való: az idén kilencedik alkalommal Magyarországra érkező látványosság ismét nyári időpontot kapott, így a korábbi évekhez hasonlóan verőfényes napsütés várja majd a Hungaroringen az ingyenesen, de jeggyel látogatható, mégis rendkívül látványos és szórakoztató programsorozat iránt érdeklődő rajongókat.

Nincs még egy olyan rendezvény, ami ingyenes belépés mellett négy színvonalas bajnokság futamain túl F1-es bemutatót, kaszkadőr show-t, kerékcsere-bajnokságot, szimulátorokat és a pilótákkal való találkozási lehetőséget is kínál a rajongóknak. Az Árpád-hídtól ingyenes buszjáratok is segítik a kijutást a pályára.

Oliver Rowland a spái második futamon és a pontversenyben is az élen áll a Formula Renault 3.5 mezőnyében Forrás: Frederic Le Floch/DPPI

A szórakozás középpontjában persze a versenyek állnak, és ebből biztosan nem lesz hiány: szombaton és vasárnap négy bajnokság összesen tíz (!) futama zajlik majd a Hungaroringen, így mindkét napon érdemes már korán kiérni, hiszen a királykategória, a Formula Renault 3.5 első versenye szombaton korán, 11:45-kor kezdődik. A program része továbbá a vadonatúj, zárt karosszériás sportautókkal zajló Renault Sport Trophy, a Eurocup Formula Renault 2.0, és a Francia F4-es bajnokság is.

A szériák többségében fiatal, feltörekvő pilóták küzdenek a dicsőségért és mindenekelőtt az előrelépés lehetőségéért. A 3.5-ös bajnokság olyan neveket termelt ki az elmúlt évek során, mint Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Jules Bianchi, Carlos Sainz vagy éppen Roberto Merhi. Aki F1-es szereplése mellett továbbra is versenyez a 3.5-ös mezőnyben, így a közönség vele is találkozhat a Hungaroringen, még a Magyar Nagydíj előtt. Ritka alkalom, hogy egy aktív F1-es pilóta egy ilyen könnyen megközelíthető bajnokságban is rajthoz áll.

Remek küzdelem várható a látványos Renault Sport Trophy-ban is Forrás: Frederic Le Floch/DPPI

Merhinek viszont nem megy túl jól az idén, hiszen a monacói futamot ki is kellett hagynia, ráadásul tavalyi 3. helye ellenére egyelőre nem találja az összhangot az autójával. A pontversenyt egyelőre a brit Oliver Rowland vezeti a Lotus színeiben induló Matthieu Vaxiviéve, illetve a Petronas támogatását élvező Jazeman Jaafar előtt. A leginkább viszont a McLaren tehetségkutató programjában résztvevő Nyck de Vries, valamint a Red Bull-protezsált Dean Stoneman esélyes arra, hogy később az F1-ben is sikeres legyen.

Aki nyer, egy lépést tehet az F1 felé, hiszen a Red Bull a múltban tesztlehetőséget biztosított az FR3.5 bajnokának, és az alacsonyabb kategóriákra is jellemző, hogy a legsikeresebbek előmenetelét pénzjutalommal és tesztekkel segítik a Renault-nál, vagyis a tehetséges fiatalok számára a francia gyár előkészíti az utat a királykategória felé. Érdekesség, hogy az F1 2013-as mezőnyének több mint 60%-a pályafutása során versenyzett valamilyen Renault márkájú formulaautóval.

A Eurocup Formula Renault 2.0 mezőnyében úgy küzdenek néha a fiatalok, mintha nem volna holnap Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

A tehetségkutatás persze nem merül ki az 530 lóerős, V8-as motorokkal hajtott, DRS-sel ellátott 3.5-ös és a kétliteres, 210 lóerős, de nagyon könnyű autókat felvonultatóFormula Renault 2.0 kategóriánál. Az idei évre megvalósított Renault Sport Trophy a hosszútávú versenyzés kihívásaira készíti fel a csapatokat és pilótákat a vadonatúj, látványos és gyors Renault Sport R. S. 01 segítségével. Az egyedi prototípus csupán 1100 kilogrammot nyom, tempóját a 3,8 literes Nismo V6-os twinturbo motor biztosítja.

A Le Mans-ban is alkalmazott biztonsági és technikai szabályok figyelembe vételével fejlesztett autókkal két kategóriában, de azonos mezőnyben lehet indulni a minden hétvégén zajló endurance futam mellett két sprintversenyen is. A "Elite" kategória győztese a Nismo gyári csapatánál kap tesztlehetőséget a DTM japán megfelelőjének tekinthető Super GT-ben, míg az "Prestige" értékelés legjobbja részt vehet a 2016-os Le Mans-i 24 órás versenyen egy LMP2-es autóval.

Nincs WSR-hétvége F1-es bemutató nélkül. A képen látható Red Bull RB8-ast Antonio Félix da Costa vezeti majd Forrás: Francois Flamand/DPPI

A futamok mellett természetesen az elmaradhatatlan F1-es bemutató ígérkezik az egyik legnagyobb attrakciónak a hétvége folyamán. Ezúttal a korábbi 3.5-ös pilóta, jelenleg a DTM-ben versenyző Antonio Félix da Costa érkezik a Hungaroringre, hogy a 2012-es világbajnok Red Bull RB8-cal szórakoztassa a publikumot. Füldugóval érdemes készülni, hiszen a V8-as motor a többi széria autóihoz hasonlóan igen hangos, ellentétben a jelenlegi F1-es hajtásláncokkal.

A portugál pilóta szombaton és vasárnap is 2-2 alkalommal tart bemutató köröket a mindkét nap 8:30-kor kezdődő, és 18:30-ig megállás nélkül zajló program során. Az extrém hőségre készülve érdemes napvédő krémeket és folyadékot is bekészíteni. Párakapuk várhatóan nem, különböző vendéglátóhelyek viszont lesznek a lelátók környékén, így várhatóan semmi sem akadályozza majd a zavartalan szórakozást.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!