Vágólapra másolva!
Ausztriában komoly fejlesztési csomagot fognak bevetni, de ennek legfontosabb darabján még dolgozniuk kell. A Force India megerősítette, hogy Silverstone-ban debütál az új specifikációjú autójuk.

A McLaren a kettős kiesés után csalódottan távozott Montrealból, a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjat azonban nagyobb reményekkel várják, hiszen egy komoly fejlesztési csomagot fognak bevetni, amellyel újra szeretnék felvenni a harcot a középmezőny csapataival.

„Az autónk színe nem változik majd, de ettől eltekintve nagyon más lesz" – nyilatkozta még Kanadában Jenson Button, aki két héttel korábban, Monacóban tudta megszerezni a csapat első idei pontjait.

A McLaren egy rövidebb orrkúptól várja a legnagyobb előrelépést, egyelőre azonban még nem lehetnek biztosak benne, hogy az alkatrészt be tudják vetni Ausztriában. Több forrás is úgy értesült, hogy az új orr megbukott az FIA hivatalos töréstesztjén, ezért még módosítaniuk kell rajta. Így járt korábban a Red Bull is, amelynek a tervezetthez képest több futammal el kellett halasztania a rövidebb orr bevetését, mivel csak számtalan próbálkozás után mentek át a törésteszten.

A McLaren egyik szóvivője szerint gyakran előfordul, hogy az új alkatrészek elsőre nem teljesítik sikeresen a töréstesztet, ezért semmi okuk az aggodalomra. „Néhány jelentősebb aerodinamikai elem esetében töréstesztre van szükség, és ritkán fordul elő, hogy ez az első alkalommal sikeres" – mondta. „Biztosak vagyunk benne, hogy az új orrkúpunk hamarosan átmegy a teszten."

A McLaren bízik benne, hogy be tudják vetni az új orrot Ausztriában Forrás: AFP

Silverstone-ban jön az új Force India

Az idényt szintén a vártnál rosszabbul kezdő Force India megerősítette, hogy a Brit Nagydíjon fogják bevetni a régóta várt, B-specifikációjú autójukat. A csapat a jelenlegi autójával is késve készült el, ezért már korán jelezték, hogy jön majd egy erősebb verzió is, ennek a debütálását azonban többször el kellett halasztani. A helyettes csapatfőnök Bob Fernley elmondta, az Osztrák Nagydíjat követő teszten már mindenképp kipróbálják az új autót, Silverstone-ban pedig mindkét pilóta azzal fog versenyezni.

Fernley reméli, hogy az új autóval már saját erőből is tudnak majd pontokat szerezni, „nem csak akkor, ha ajándékba kapjuk a lehetőséget." A brit szerint azonban most sem kell szégyenkezniük, hiszen a jelenlegi autójukból is sokat ki tudtak hozni: 21 pontjukkal a bajnokság 7. helyén állnak, és az 5. helyezett Lotus is csak 2 pontra van tőlük. „Nehéz helyzetből indultunk, de ha kaptunk egy lehetőséget, mindig éltünk vele. Voltak pályák, ahol küszködtünk, de ezeken is sikerült kihozni magunkból a legtöbbet. Továbbra is ezt kell tennünk" – mondta Fernley.

Ausztriában új motort is kapnak

A Ferrarihoz és a Hondához hasonlóan a Mercedes is erősített a motorján a Kanadai Nagydíj előtt, bár ők ehhez egyetlen zsetont sem használtak fel. A fejlesztések a lóerők számát ugyan nem növelték, viszont megbízhatóbbá tették a motort, amelyet így többször lehet erősebb fokozatba kapcsolni. Az újításokat azonban a gyári istállón kívül csak két partnercsapat, a Williams és a Lotus kapta meg, a Force India továbbra is a régi verzióval indult.

A Mercedes főnöke, Toto Wolff elmondta, nem tudtak időben elkészülni a motorokkal, és a Force India kihagyása tűnt a leglogikusabb megoldásnak. „Volt egy kis problémánk az üzemanyagrendszerrel, és nem tudtuk mind a nyolc motort időben megépíteni" – mondta az osztrák, aki elmondta, Ausztriában már mindenki megkapja a fejlesztést. „Azért döntöttük úgy, hogy a Force India kapja meg őket a másik körben, mert az ő motorjaik vannak a legjobb állapotban."

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Sergio Pérez autójában még egyszer sem kellett motort cserélni, már majdnem 4800 kilométert teljesített az első erőforrásával.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!