A Red Bull megint a Renault kiszállásától tart

Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 05: Infiniti Red Bull Racing Team Principal Christian Horner looks on during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 5, 2015 in Montreal, Canada. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150605-10249 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner szerint a francia gyártó kiszállhat az F1-ből, ha jövőre ismét betiltják a szezon közbeni motorfejlesztést. A Mercedes hozzáállásán múlhat minden.

Ismét aggodalmának adott hangot a motorszabályokkal kapcsolatban a Red Bull csapatfőnöke az istálló számára katasztrofálisan alakuló Kanadai Nagydíj után. Christian Hornert ezúttal nemcsak az eredménytelenségük nyomasztotta, hanem az is, hogy nincs megállapodás a jövő évi motorfejlesztési szabályokkal, pontosabban azok esetleges megváltoztatásával kapcsolatban. Úgy véli, ha a Mercedes nem megy bele a fejlesztések engedélyezésébe, az a Renault kiszállásához vezethet.

„Nyilván nincs rajtuk kényszer, de a Renault jövő iránti elköteleződése szempontjából ingatag a helyzet” – mondta az Autosportnak. „Ha lényegében lehúzzuk a rolót jövő februárban, szinte búcsút is inthetünk nekik. A Mercedesnek és az FIA-nak éretten kell gondolkodnia azzal kapcsolatban, hogy mi a Forma-1 érdeke. Ha megengedhetik maguknak egy motorgyártó elvesztését, ragaszkodjanak csak a február 28-hoz.”

Horner ismét a Renault távozásától tart Forrás: Getty Images/Mark Thompson

A jelenleg érvényes szabályok szerint 2016. február 28-ig homologizáltatni kell a következő szezontól használt erőforrásokat, amelyeket papíron a későbbiekben, vagyis a szezon folyamán már nem lehet fejleszteni. A Renault (és a Honda) viszont számottevő lemaradásban van a Mercedes és a Ferrari mögött, és hosszútávú sikertelenségre lennének kárhoztatva, ha februárig nem tudnák ledolgozni a hátrányukat. Ez pedig simán elképzelhető.

„A Renault szempontjából a legrosszabb, ami történhet, hogy a motorfejlesztéseket örökre betiltják. Mivel maguk a szabályok is kiforratlanok még, lenne értelme engedni – ahogy az idén is történik – a szezon közbeni fejlesztéseket” – jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke.

A szabályalkotók eredeti szándékai szerint február 28. után az idén sen lehetett volna érdemben fejleszteni a hajtásláncokat, a Ferrari által felfedezett kiskapu nyomán azonban a gyártók végül mégis engedélyt kaptak rá, hogy a zsetonjaik egy részét a szezonra tartalékolják.

Egyértelmű a hátrány

A Renault az idén alaposan lemaradt a Mercedes és a Ferrari mögött a teljesítmény, illetve a szezon elején a megbízhatóság terén is. Mindkét Red Bull-pilóta a negyedik erőforrásánál tart, Max Verstappen autójába pedig már be is kellett építeni az ötödik egységet, így több rajtbüntetésre is számíthatnak a szezon során. Horner szerint emellett Kanadában a Renault teljesítménybeli hátránya is nyilvánvalóvá vált.

„Itt van a Force India és a Lotus, ők Melbourne óta hozzá sem nyúltak az autóikhoz, mégis mintha egy másik versenyben indultak volna, mint mi” – utalt Horner a kanadai lemaradásukra. „Az erőforrások hatása ezen pályán az összes többi helyszínnél jobban érzékelhető, és sajnos a következő verseny is ilyen lesz, mivel (Ausztria) talán a leginkább motorerő-függő pálya a naptárban. Még a pilóta és az autó együttese sem kompenzálhatja az erőforrások előnyét. A különbség jelentős, és nehezen áthidalható.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!