Vágólapra másolva!
A McLaren pilótája úgy véli, manapság már nem annyira a határon kell autóznia, mint inkább a különböző rendszereket kell összehangolnia a versenyzőknek. Furcsának tartja, hogy néha megéri lassabban menni.

Mentálisan „borzasztónak” nevezte a jelenlegi F1-es autók vezetésével járó megterhelést az idei mezőny egyik újonca, Carlos Sainz. A 20 éves spanyol elismerte, hogy fizikálisan talán nem kell szélsőségesen küzdenie a mai pilótagenerációnak, de elmondása szerint „idegileg nagyon-nagyon kemény folyamatosan állítgatni a kapcsolókat, miközben az ember próbálja óvni a gumijait, megfelelően bánni az akkumulátorral, és kanyarról kanyarra megváltoztatni a fékerő-eloszlást. Ma is nehéz dolgunk van, csak másképp.”

A Toro Rosso pilótája elmondta, ha rajta múlna, egyszerűbbé tenné az autó kezelhetőségét, és arra koncentrálna, hogyan tudna gyorsabban vezetni. „Most 20%-ban a vezetésre, és 80%-ban minden másra fókuszálok. Normális esetben ez pont fordítva van” – jelentette ki, miután kielemezte a csapattal folytatott rádióbeszélgetéseit.

Alonso nem szeret bíbelődni az autójával Forrás: LAT Photographic/Steven Tee

Honfitársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso az Autosportnak azt mondta, „talán” egyetért Sainz megfigyelésével. Alonso a Spanyol Nagydíjon úgy vélte, ma sem könnyebb vezetni az F1-ben, mint Ayrton Senna idejében, de azt nem titkolta: nagyon frusztrálja, hogy a jelenlegi autók vezetése mellett rengeteg egyéb szempontot is figyelembe kell vennie.

„A csapattal rengeteget kommunikálunk, és nagyon sokszor állítunk valamit a kormányon, hogy minden tökéletesen működjön. Még rosszabb köridőt futni sem mindig rossz ötlet: ha öt kör alatt vesztünk fél másodpercet, a további körökre a gumik tökéletes állapotban maradhatnak, és ezzel később körönként akár egy másodpercet is nyerhetünk. Elég furcsa így vezetni” – jelentette ki.

Mint egy repülőgépet

Alonso legfőbb problémája hasonló Sainzéhoz. A mezőny egyik legjobbjának tartott spanyol úgy véli, az F1-es autók manapság nem igazán hasonlítanak más négykerekű járművekhez, azoknál sokkal összetettebb a működtetésük, így a versenyzők nehezen hozzák ki a maximumot önmagukból.

„Az embernek mindent ellenőrzés alatt kell tartania a lehető legjobb és leghatékonyabb formában, ez jelenti a kihívást” – magyarázta. „Talán olyan ez, mintha egy repülőgép pilótái lennénk. Ők is azt felügyelik, hogy minden összehangoltan, rendben menjen. Manapság nehéz a határon autóznunk, mert azzal valamelyik összetevő veszít a hatékonyságából, ami negatívan befolyásolja a köridőt.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!