Vágólapra másolva!
A Williamsnél fejlődésről számoltak be a Spanyol Nagydíj időmérője után, bár tisztában vannak vele, hogy a Ferrari versenytempója továbbra is erősebb az övéknél. Bottas ennek dacára elszánt, hogy maga mögött tartsa Räikkönent.

A tavalyi évhez hasonlóan a Williams idén is leginkább a Ferrarihoz viszonyítja saját pozícióját, mivel őket üldözik a pontversenyben. A Spanyol Nagydíj időmérőjén Valtteri Bottas bejött Sebastian Vettel mögé a 4. helyre, így az újabb problémáktól sújtott Kimi Räikkönen elől rajtolhat a futamon - a mezőny ifjabbik finnje bízik benne, hogy ha Vettelt nem is tudja megelőzni, honfitársát legalább maga mögött tartja a 66 körös távon.

"Jó érzés a Ferrarik közé ékelődni, ez remek lehetőséget teremt nekünk. Minden egyes pozícióért megharcolunk" - közölte. "Tudjuk, hogy a Ferrari komoly előnyben van a versenytempó tekintetében, sokkal erősebbek ebből a szempontból. Rajtunk múlik, hogy mit hozunk ki a stratégiából."

"Ezen a pályán nehéz előzni, szóval talán sikerül az egyik Ferrarit magunk mögött tartani." Erre legutóbb Kínában tehetett kísérletet a csapat, de ott Räikkönen már a rajtnál átugrotta a Williamseket. A 2007-es világbajnok Barcelonában a 7. pozícióból rajtolhat, a két finn közé a Toro Rosso párosa is befért még. Igaz, a faenzai kiscsapatnál már eleve sejtik, hogy hátrébb csúsznak a sorrendben.

Felipe Massa hibázott, ezért hátrébb végzett a vártnál Forrás: Farkas Péter (Origo)

Bottas lelkesen beszélt a Williams fejlődéséről, és az istálló teljesítményért felelős mérnöke is úgy érzi, hogy jelentős mértékben javultak. "Az ide hozott fejlesztésekkel nem csupán tartjuk az iramot a vetélytársainkkal, hanem úgy tűnik, hogy kicsit el is szakadtunk a mögöttünk lévő csapatoktól. Ez a pálya nem feltétlenül kedvez az autónknak, ezért örömteli, hogy látótávolságunkban maradt a Ferrari és a Mercedes" - mondta Rob Smedley.

Massa hibázott

Felipe Massa viszont csak a 9. rajthelyet tudta megszerezni, aminek oka egy vezetői hiba volt: kicsúszott a 3-as kanyarban, s mivel ez az egyetlen próbálkozása volt, nem tudta kijavítani. "Muszáj volt két garnitúra lágyabb gumit használnom a Q2-ben, hogy biztosan továbbjussak, így egyetlen mért köre volt csak lehetőségem a Q3-ban. A hiba nélkül az első ötben végeztem volna" - magyarázta. "Tegnap tűrhetőnek tűnt a hosszú etapos tempónk, szóval ha jól sikerül a rajt, képes lehetek előrébb lépni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!